Vesti > Beograd

Šapić POTVRDIO: Raskida se UGOVOR sa Kentkartom, KARTA za gradski prevoz koštaće 200 DINARA

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavlja novo tehničko rešenje o sistemu javnog prevoza

Izvor: K1info/telegraf.rs

06/04/2023 > 15:05

podeli vest:

Šapić POTVRDIO: Raskida se UGOVOR sa Kentkartom, KARTA za gradski prevoz koštaće 200 DINARA
Foto: ATA Images


Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavlja novo tehničko rešenje o sistemu javnog prevoza.

On je  objasnio da će grad jednostrano raskinuti ugovor sa Kentkartom, kao i da je validator bio laž.

- Ugovor je od starta štetan za grad Beograd i čitav sistem koji je baziran na validatoru sistem koji ne može da funkcioniše i koji donosi štetu i gradu i putnicima, jer nije unapredio javni prevoz, već ga je unazadio. Ni tako štetnog ugovora oni se nisu prodržavali - kazao je Šapić.

On je istakao da je glavni problem u funkcionisanju naplate javnog prevoza neprihvatanje sistema od strane putnika.

Ideja je, bila, kazao je, da Grad preuzme naplatu karata, a da se nađe način da privatni partner održava sistem koji je kreirao.

Međutim, i od toga se odustalo.

- Počinju da izlaze raznorazne manjkavosti, slabosti i defekti čitavog sistema. Mi u poslednjih mesec i po dana shvatamo da ne treba da učestvujemo u tom sistsmu - kazao je Šapić i dodao da će se sve to pokazati u narednom periodu i u sudskom postupku.

Grad će zahtevati odštetu za štetan ugovor i odbraniće se pred sudom u slučaju zahteva za penalima, jer se privatni partner nije pridržavao ugovora.

Kako je rečeno na konferenciji trebalo je da se dogovore i da zajedno rade.

- Oni su od 2012. do 2022. godine bili vlasnici svih podataka u sistemu - kazao je Šapić i istakao da je, ipak, samo 25 posto ljudi čekiralo karte u sistemu u kome je bilo zamišljeno da svi validiraju svoje karte:

- Je l vi shvatate koliko je ovo jedna laž, validator koji je zakomplikovao život putnicima, a informacija koju je slao je bila beznačajna i ničemu nije služila, zato što je obuhvatala 25 do 30 posto putnika.

Gradonačelnik je kazao da će na sudu tražiti  podatke i uvid kako je taj, kako je rekao "tajni sistem" funkcionisao.

- Hteo sam da ukažem na to kolika je ovo prevara. Prethodnih 13 godina teramo ljude da se validiraju, a mi ne znamo koliko ljudi plaća prevoz. Mi samo znamo da je opalo sa 9 milijardi na 6 milijardi. Postavlja se pitanje čemu je ovo služilo poslednjih 13 godina? Ničemu - rekao je on.

Celodnevna karta 200 dinara

Gradonačelnik je najavio da će celodnevna karta koštati 200 dinara, a da se ukida karta koja važi 90 minuta.

- Ovo je novi sistem javnog prevoza u Beogradu. U postojećem sistemu grad je podeljen na 4 zone. U novom postojaće samo dve. U sadašnjem sistemu postoji karta koja važi 90 minuta i košta 89 dinara. Ova karta se ukida. Postojaće celodnevna karta za ceo grad i cena će biti 200 dinara. Ukidaju se i papirne karte za jednu vožnju - rekao je Šapić.

Uvodi se i karta za 7 dana po ceni od 1.000 dinara, ukidaju se postojeće karte za 3 i 5 dana.

Mesečne karte koštaće 3.000 dinara za jednu zonu i 3.500 za dve zone. Godišnja karta koštaće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za dve zone. Karta će se kupovati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća "Naplata prevozne usluge". Ukida se prodaja u vozilima, na trafikama, preko interneta i platnom karticom.

- Uvodimo moderan sistem plaćanja putem beplatne aplikacije - kazao je Šapić.

Plaćanje SMS porukom biće slično kao kod naplate parkiranja. Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu u besplatnu kartu.

Beli umesto kontrolora

Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori.

- U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa - rekao je on.

Do sada je putnik koji bi uslugu prevoza platio posebnom kartom bio je dužan da prilikom svake naredne kontrole uz posebnu kartu kontroloru na uvid pruži i podatke o svom identitetu.

Korisniku koji ne kupi posebnu kartu izdaje se prekršajni nalog odnosno zapisnik koji sadrži sledeće podatke o licu: ime i prezime, JMBG, adresa broj identifikacione isprave, organ izdavanja identifikacione isprave.

Korisnik koji se u momentu kontrole zateklo u vozilu bez važeće karte i koje ne kupi posebnu kartu dužno je da po uručenju odštampane kopije elektronski potpisanog prekršajnog naloga, odnosno zapisnika napusti vozilo na prvom narednom stajalištu. Ukoliko lice ne napusti vozilo, kontrolor može da izda nalog vozaču da zaustavi i zadrži vozilo na stajalištu.

Kontrolor u kontroli može zatražiti pomoć policijske uprave, odnosno komunalne policije.

104 lokacije za stanice i veće plate

Šapić je istakao da se očekuje svakog dana raspisavanje nabavke za 104 lokacije u gradu gde će biti stanice u kojima će biti smešteni Beli i inspekcijske službe i da očekuje da će biti postavljene u narednih godinu dana.

- Mi smo uputili zahtev Republici Srbiji, to jest Vladi Republike Srbije, za novih 1.000, jer će nam trebati, a onda ćemo ući u ozbiljnu kapmanju, mi njima sada tražimo da povećamo platu i kada vide u kakvim uslovima će da rade, verujem da će ljudi želeti da rade, jer mi vraćamo dostojanstvo tim ljudima - rekao Šapić. 

 

 

 

Ostavite komentar