Vesti > Beograd

NIKOLA NIKODIJEVIĆ ZA K1 "Grupa ljudi pokušava da ugrozi život Beograđana, stari tramvajski most nije bezbedan"

Da li je opravdano ugroziti slobodu kretanja za više od milion i po ljudi, i kakve posledice ovakve akcije ostavljaju na svakodnevni život

Izvor: K1info

22/11/2024 > 10:53

podeli vest:

NIKOLA NIKODIJEVIĆ ZA K1 "Grupa ljudi pokušava da ugrozi život Beograđana, stari tramvajski most nije bezbedan"
Foto: K1 televizija


Predsednik Skupštine Beograda, Nikola Nikodijević, gostujući u emisiji "Uranak" na televiziji K1, govorio je o neuspelom pokušaju opozicionih aktivista da blokiraju prestonicu. 

Ko stoji iza grupa koje su zauzele nekoliko ključnih punktova u gradu? Da li je opravdano ugroziti slobodu kretanja za više od milion i po ljudi, i kakve posledice ovakve akcije ostavljaju na svakodnevni život Beograđana? 

"Nekoliko aktivista koji borave u tim šatorima, prema rečima predsednika, ne deluju iz ideoloških razloga, već su finansirani i podstaknuti na takve aktivnosti. Ove godine, u Beogradu, SNS i SPS su zajedno ostvarile najubedljiviju većinu od 2018. godine. U izbornoj kampanji jasno smo istakli našu viziju razvoja Beograda u naredne četiri godine. Između ostalog, obećali smo izgradnju savremenog mosta koji će zameniti stari tramvajski most, omogućavajući bolji protok saobraćaja u prestonici. Za tu politiku smo dobili ubedljivu podršku Beograđana," rekao je Nikola Nikodijević.

"Konstrukcija trenutnog mosta je toliko stara da ugrožava bezbednost svih koji ga koriste. Most mora hitno da bude demontiran kako bi se garantovala sigurnost, a potom izgrađen moderan most koji će povezivati Novi Beograd sa starim delom grada. U sklopu projekta, planirana je i izgradnja tunela, poznatog kao 'Dunavsko-savska terasa.' Tunel će počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a izlaziti ispod policijske stanice 29. novembar. Njegov cilj je povezivanje Novog Beograda sa Palilulom, Karaburmom, Ovčom i Borčom, omogućavajući građanima da za svega 5 do 10 minuta stignu s jednog kraja grada na drugi, što je trenutno nemoguće. Naš cilj je stvaranje savremenog sistema prevoza u Beogradu," istakao je Nikodijević.

Foto: K1 televizija

 

Osvrnuo se i na protivljenje manjeg broja građana:

"Ta grupica ljudi koristi svaku priliku za politički obračun. Očigledno im smeta svaki napredak u Beogradu i Srbiji. Kako neko može da tvrdi da se ruši bez dozvole? Vlada Republike Srbije sprovodi demontažu mosta, a potrebne dozvole izdaju nadležna ministarstva. Grad Beograd poseduje svu potrebnu dokumentaciju," naglasio je.

Nikodijević je odbacio optužbe o neozbiljnosti projekata:

"Da li neko zaista misli da se ovako ozbiljni projekti sprovode na amaterski način, kako ih ta grupica predstavlja? To su isti ljudi koji su se protivili projektu Beograd na vodi, koji je danas jedan od najlepših delova grada. Govorili su da će tamo biti samo jedna kafana na vodi. Slično su činili i s projektom EXPO, izgradnjom stanova za zdravstvene radnike, Nacionalnim stadionom, pa i beogradskim metroom. Protivljenje svakom razvoju Beograda postalo je njihov obrazac," zaključio je Nikodijević.

On ističe da mala grupa ljudi maltretira gotovo dva miliona Beograđana:

"Njihov cilj je, posebno petkom, kada su saobraćajne gužve u Beogradu najveće, da što više otežaju život građanima kako bi skrenuli pažnju na sebe. Strpljenje Beograđana je pri kraju, i bojim se da bi, nesvesno, moglo doći do incidenata. Verujem da će nadležni državni organi preduzeti potrebne mere i sprečiti ovu grupu ljudi da nastavi da maltretira dva miliona stanovnika našeg grada," dodaje.

Metro 

"Radovi napreduju i smatram da su dva do tri meseca ispred plana. Iako trenutno nisu vidljivi golim okom, trenutno se radi depo na Makiškom polju. Stanice beogradskog metroa će se raditi tokom 2025. godine. Pošto će većina radova biti obavljena na otvorenom iskopu, građani će ih moći videti. Takođe, počinje rad i krtice pod zemljom, koja će bušiti cev za metro. Prva linija metroa biće duga 21 kilometar, od kojih će 17 kilometara biti u podzemnom iskopu, a 4 kilometra u nadzemnom. Građani će tako moći da prate napredak radova i fizički vide kako se razvijaju."

"Grad svake godine ima sve veći budžet, ali i sve veće su potrebe Beograđana. Naše želje su sve veće, a kako imamo više novca, tako kreću i veće investicije. Imamo dovoljno sredstava da servisiramo radove u Beogradu, ali veliki infrastrukturni projekti poput metroa i izgradnje novog mosta nisu mogući bez snažne podrške Republičke Vlade. Verujem da će ta podrška nastaviti da dolazi. Predložen je budžet, što nam omogućava da i dalje radimo zajedničke projekte u našem gradu."

Gradski prevoz u Beogradu

"Tu je potrebno biti realan. Beogradski prevoz je, nažalost, još od devedesetih godina tretiran kao socijalna kategorija. Od 1991. godine, pa posle 2000. i do dana današnjeg, stalno je postojala praksa da se gradski prevoz ne dira. Cena karte se uvek naplaćivala ispod ekonomske cene, uz slabiju kontrolu, kako bi se izbegla nezadovoljstva građana. To je, nažalost, dovelo do kontinuirane devastacije gradskog prevoza tokom poslednjih 30 godina. Zbog toga su budžeti u Skupštini grada bili takvi da je bilo potrebno subvencionisati određeni deo gradskog prevoza. Sada smo pokušali da napravimo iskorak i poboljšamo funkcionisanje gradskog saobraćajnog preduzeća. Zbog toga smo deo linija prebacili privatnicima, dok je veći deo linija ostao u nadležnosti GSP-a. Grad Beograd, naime, nije u mogućnosti da odjednom kupi 500 novih autobusa, pa smo privatnicima dodelili određene linije, kao što je linija 400, uz obavezno ulaganje u nove autobuse. Time smo ih motivisali da investiraju u savremena vozila." - objasnio je Nikodijević i dodaje da se sve više trudi da autobisi sa benzina pređu na gas. 

Foto: Tanjug/Beoinfo

 

"Uvodimo i EKO linije koje će biti u samom centru grada, a one će biti nezavisne. Pored toga, kontinuirano investiramo u GSP, a apelujem na građane da budemo partneri u ovom procesu i da redovno plaćaju karte, jer je cena karte sada zaista snižena. Ukoliko građani budu plaćali karte, bićemo u mogućnosti da obezbedimo održiv sistem u GSP-u" - kaže Nikodijević i dodaje da uvek razgovaraju sa privatnicima i objašnjava kakve su promene ugovara tražili.

"Vrlo je jednostavno. Imamo privatnog partnera i državu, koji su sklopili ugovor. Privatnik traži veće naknade i privilegije za sebe, dok Grad Beograd želi bolju uslugu po nižim troškovima. To je potpuno prirodno. Privatnici žele veću naknadu po kilometru i određene benefite na linijama koje voze, kao i pogodnosti u vezi s pravilima koja važe u GSP-u. S druge strane, mi želimo da postavimo stroža pravila nego što su ona u GSP-u, da ih platimo manje nego GSP i da ih podstaknemo da češće voze. Svako gleda svoj interes, ali na kraju se uvek nađe zajednički jezik. Mi stalno razgovaramo i shvatamo da želimo maksimalnu dobit uz minimalne troškove, dok oni žele maksimalnu dobit uz što veće naknade. Kada se pojave zahtevi, sednemo za stol, razgovaramo i uvek nađemo rešenje. Sistem funkcioniše" - dodaje. 

Nikodijević je komentarisao hapšenje Gorana Vesića i Jelene Tanasković:

„Dugo sam radio sa Vesićem i mogu da kažem da je sjajan čovek. Takođe, Jelena Tanasković, koja je takođe radila u Gradskoj upravi Beograda. Voleo bih da tužilaštvo, u slučaju osoba koje su privedene i koje će danas biti saslušane, objavi i razloge zbog kojih ih saslušavaju, kao i razloge zbog kojih predlažu pritvor. Zanimaju me objektivni razlozi za odgovornost jednog ministra ili jedne direktorke Infrastrukture železnice, koja je na tu funkciju došla pre šest meseci i nije učestvovala u nijednom značajnom poslu. Voleo bih da se javnosti saopšte konkretni razlozi, jer se ovako stiče utisak da tužilaštvo deluje pod pritiskom male grupe agresivnih ljudi. To nije dobro, jer nije u redu kada tužilaštvo nije nezavisno i kada ne donosi samostalne odluke, već deluje pod pritiskom.“ – zaključio je predsednik Skupštine grada Beograda.

BONUS VIDEO:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar