OLAKŠANJE ILI NOVI PROBLEM ZA VOZAČE? Semafori u kružnom toku na Autokomandi od sutra u funkciji
podeli vest:

Postavljeni semafori unutar kružnog toka na Autokomandi od sutra će zvanično početi sa radom, a javnost je podeljena – da li će ovo rešenje olakšati svakodnevni život Beograđana ili doneti nove saobraćajne probleme? Hoće li kružni tokovi pomoći u uvođenju reda u saobraćaju i smanjiti gužve u prestonici? O svemu tome govorio je Bojan Bovan, gradski sekretar za saobraćaj, u emisiji Uranak na televiziji K1.
Takav jedan kružni tok sa semaforom od leta postoji na Novom Beogradu
- Prvi talas nezadovoljstva i privikavanja na novi režim saobraćaja je prošao, a danas kružni tok na Autokomandi funkcioniše sasvim kvalitetno. Čak i uz semafore, policija je dodatno regulisala saobraćaj prema Brankovom mostu, što je sada znatno poboljšalo situaciju. Međutim, ovaj kružni tok ne treba posmatrati kao izolovano rešenje – on je deo šireg saobraćajnog sistema" - kazao je i dodao:
- Uskoro planiramo izgradnju novog kružnog toka u Ulici Vladimira Popovića, dok je u Ulici Zorana Đinđića već izgrađen jedan veći kružni tok. Kada se te saobraćajnice povežu, vozači koji dolaze iz Zemuna preko kružnog toka kod Brankovog mosta moći će da nastave ka kružnom toku u Ulici Vladimira Popovića, a potom, nakon izgradnje novog Savskog mosta, da biraju opciju uključivanja u gradski saobraćaj.
Foto: kamere 24sedam
Novi Savski most će imati četiri saobraćajne trake i dve tramvajske.
- Ne treba zaboraviti da će novi Savski most imati četiri saobraćajne trake i dve tramvajske, što će potpuno promeniti dosadašnje stanje i omogućiti neuporedivo bolji protok saobraćaja u odnosu na stari most. Od kružnog toka u Ulici Vladimira Popovića, vozači će dalje moći da se uključe na kružni tok u Ulici Zorana Đinđića, a zatim da biraju između Gazele i Mosta na Adi. Ovo će značajno povećati mogućnosti i komfor vozača, omogućavajući im da efikasnije prelaze s jednog dela grada na drugi - rekao je.
Beogradske ulice sve su opterećenije, a gradske vlasti nastoje da pronađu rešenja za bolju regulaciju saobraćaja. Jedna od ključnih promena je postavljanje semafora unutar kružnog toka na Autokomandi, što bi trebalo da poboljša protočnost i poveća bezbednost vozača.
- Naša procena je da Beograd, s obzirom na veliki broj automobila na ulicama, mora da uvodi dodatna saobraćajna rešenja. Postavljanje semafora na Autokomandi predstavlja viši nivo regulacije u odnosu na kružni tok kod Brankovog mosta, jer će imati dva semafora unutar samog kružnog toka. Za vozače je sistem jednostavan – u kružnom toku prate semaforsku signalizaciju. Naša snimanja pokazuju da su najopterećeniji pravci oni iz Bulevara Oslobođenja ka centru i iz centra. Kada prilazite kružnom toku iz Bulevara Oslobođenja, sa leve strane će se nalaziti semafori koji će privremeno zaustavljati vozila unutar kružnog toka, omogućavajući vam da bezbrižno prođete kada dobijete zeleno svetlo. To osigurava veću sigurnost i smanjuje rizik od konflikta u saobraćaju - rekao je Bojan Bovan i dodao:
- Za ulaze u kružni tok iz ulica Tabanovačke, Milutina Ivkovića i Vojvode Stepe, režim će funkcionisati slično kao kod kružnog toka kod Brankovog mosta. Vozači koji ulaze iz ovih pravaca voziće uz poštovanje žutog trepćućeg svetla, uz dodatnu pažnju na druga vozila. S obzirom na to da Autokomanda nije dovoljno veliki kružni tok da bi svi pravci imali isti režim regulacije, određene razlike postoje, ali nisu zbunjujuće. Moguće je da će se sličan model primeniti i na Slaviji, s obzirom na njenu veću površinu i složenost saobraćaja, ali o tome ćemo govoriti u narednim fazama kada rekonstrukcija dođe na red. Drugi semafor na Autokomandi biće postavljen za regulaciju saobraćaja u oba pravca Bulevara Oslobođenja, čime će se dodatno unaprediti protočnost i bezbednost.
Kako bi se poboljšala protočnost saobraćaja i smanjile gužve, gradske vlasti uvode semafore unutar kružnog toka na Autokomandi, koji će preuzeti ulogu regulacije saobraćaja koju je do sada obavljala policija.
- Prisustvo policije u kružnom toku mi je značilo jer su oni regulisali prilazak vozila, zaustavljali ih kada je potrebno i omogućavali prolaz drugim automobilima. Sada će tu funkciju preuzeti semafori, čime će se uvesti više reda i smanjiti haos koji nastaje kada policije nema. Kontrolom pristupa kružnom toku obezbedićemo bolju protočnost i pravilniju raspodelu saobraćajnih tokova. Naš cilj je da vozačima uštedimo što više vremena i omogućimo im efikasniji prolazak kroz ovu saobraćajnu tačku. Takođe, u ceo plan uključen je i tramvaj, koji prolazi kroz sredinu kružnog toka, što dodatno utiče na organizaciju saobraćaja - rekao je on.
Kružni tokovi u centru grada
- U toku su pripreme za postavljanje kružnog toka na Trgu Nikole Pašića, čime će se poboljšati organizacija saobraćaja na tom potezu. Trenutno, ukrštanje vozila na pravcu od Bulevara ka Igumanovoj palati nije optimalno, a novi kružni tok omogućiće bezbednije i pravilnije odvijanje saobraćaja. Sa desne strane, prema tunelu, proširujemo autobusku nišu i saobraćajnicu, ali ćemo i dalje zadržati tri trake. Vozila koja dolaze iz tunela ulaziće direktno u kružni tok, dok smo istovremeno regulisali saobraćaj u Ulici Dragoslava Jovanovića i pristup garaži, čime se eliminišu gužve koje su ranije bile prisutne - rekao je on.
Tunel kod Ekonomskog fakulteta
- Prvi radovi na tunelu kod Ekonomskog fakulteta počinju krajem februara, a u narednih godinu dana fokus će biti na izmeštanju instalacija. Smatram da je ovo revolucionaran projekat, jer će, kada bude završen, omogućiti da se sa Novog Beograda, preko novog Savskog mosta, kroz tunel stigne do Ulice 29. novembra za svega pet minuta. Izgradnja će trajati najmanje dve godine. Nakon što se završi izmeštanje instalacija, započeće rad mašine 'krtica', a cilj nam je da tunel bude potpuno gotov do 2027. godine - rekao je on.
Saobraćaj u Beogradu
- Grad Beograd kontinuirano ulaže u modernizaciju voznog parka, što je već vidljivo kroz povećan broj novih autobusa na ulicama. Vozačima su obezbeđene veće plate, a grad se aktivno trudi da poboljša uslove javnog prevoza, uključujući i besplatan prevoz za građane. Planirano je i dalje unapređenje – u planu je nabavka 100 novih tramvaja, dok se još procenjuje da li će se dodatno ulagati u trolejbuse ili elektro-buseve. Elektro-busevi su praktičnija opcija jer ne zahtevaju dodatnu infrastrukturnu mrežu, dok bi za trolejbuse bilo neophodno proširenje postojeće mreže. Vizija razvoja javnog prevoza u Beogradu je jasna i realizuje se na najbolji mogući način."
Linije 703, 704, 706 i 707 najavljeno je da će biti straćene
- Za sada se odustalo od skraćenja - rekao je.
Bonus video:
STIŽU SEMAFORI I NA AUTOKOMANDU Šapić ponosan: "Ovo Beograd nikad nije imao!"
Gradonačelnik je naveo da ostaje da se raspiše nabavka za nove trolejbuse ili elektrobuse
13.02.2025
Beograd
Ostavite komentar