Vesti > Društvo

DECI iz "Ribnikara" ŠKOLA počela ranije - na Fruškoj gori: Đukić Dejanović otkrila kako je to IZGLEDALO

Ministarka prosvete o tome kako protiče septembar u školama u Srbiji i da li se smernice Ministarstva sprovode

Izvor: K1info/blic.rs

21/09/2023 > 14:26

podeli vest:

DECI iz "Ribnikara" ŠKOLA počela ranije - na Fruškoj gori: Đukić Dejanović otkrila kako je to IZGLEDALO
Foto: Tanjug printscreen


Ministarka Slavica Đukić Dejanović osvrnula se na to kako izgleda početak školske godine za đake iz "Ribnikara", za one koji su doživeli najveću traumu.

Đaci iz prošlogodišnjeg VII 2 su bili najizloženiji i izgubili su drugove iz odeljenja, pa je za njih osmišljen poseban početak školske godine.

- Deca koja su bila izložena najvećoj traumi, iz prošlogodišnjeg 7/2, za njih je školska godina počela ranije na Fruškoj Gori. Deca su izabrala nastavnike sa kojima žele da budu, bili su tu i nastavnici i pedagozi i psiholozi koji su davali savete i sugestije… Deca su plakala, pripremala se za novu školsku godinu i ušli u osmi dva, svesna da će nova godina biti prožeta bolom i da će sve aktivnosti biti bolje po svako dete uz sećanje na svoje drugove koje neće izbledeti - rekla je Đukić Dejanović.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

 

 

Ona je dodala da je škola društvena ustanova u kojoj se neguju ljudske vrednosti, a učenje je najmanji problem, objasnila je Slavica Đukić Dejanović, ministarka prosvete. 

- Ukoliko nedostaje vaspitna komponenta onda se to ne može steći jednostavno, već kroz život u porodici i u svim okolnostima. Škola šalje poruku deci da su ljudske vrednosti nešto što je najbitnije - rekla je Đukić Dejanović.

 

Kada su pitali decu kako im izgleda početak školske godine, mnoga deca su dala odgovor da će ih samo testirati i dati im ocene.

- U mnogim školama je prvi radni dan zaista bio radni. Ideja je bila da svako dete ima istu šansu da bude u kontaktu sa razrednim. Date su instrukcije i teme koje će se obrađivati, a za učitelja da individualno priđe deci i šansa za svako dete da ima istu poziciju... Da se učitelji u drugoj nedelji pripreme da vide gde stoje sa znanjem, a da se dete ne ocenjuje i da nema numeričke vrednosti, nego vaspitno - obrazovni uticaj - kroz igru ako je nižeg uzrasta i kroz rezonovanje ako je višeg uzrasta - rekla je Đukić Dejanović i naglasila:

Dete - nastavnik, profesor - roditelji to je istaknuto kao najbitnija relacija u školovanju.

Foto: Pexels.com

 

Ona je dodala da je početak školske godine konkretizovan smo početak, a čitava školska godina mora biti negovanje i razgovor tih ljudskih vrednosti i dobrobit deteta i njegovog okruženja - rekla je ministarka u jutarnjem programu Kurir televizije.

Prokomentarisala je potražnje da mobilni telefon bude zabranjen tokom trajanja nastave:

- Ako je gradivo koje treba da se predaje zanimljivo, dete neće imati potrebu da posegne za telefonom - istakla je.

Individualizacija u radu nije posvećenost nastavnika samo jednom detetu, već on mora imati na umu razliku u mogućnostima dece i okolinu iz koje deca potiču, te se pod tim u nastavku ističe individualizacija, ne kao izdvajanje iz grupe, već rad na razumevanju različitosti dece.

Osvrnula se na nedostatke određenih kadrova i podsticanje mladih da ostanu u prosveti.

- U deficitu smo sa profesorima informatike, fizike, engleskog, nemačkog i srpskog jezika. Studente koji su na drugim godinama fakulteta stimulišemo stipendijama, i pozivam ih i sada da razmisle i da se prijave za te stipendije kako bi imali posao u školi kada završe fakultete - rekla je Đukić Dejanović.

 

Ostavite komentar