Vesti > Politika

Predsednik Vučić obilšao radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac"

Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine

Izvor: K1info

Autor: Nemanja Negovanović

09/08/2024 > 19:23

podeli vest:

Predsednik Vučić obilšao radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac"
Foto: Printscreen Tanjug


Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je obišao radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor). 

U obilasku sa predsednikom Vučićem su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, predsednik opštine Ruma Dušan Ljubišić, predsednik opštine Irig Tihomir Stojaković, direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, ambasador Kine u Srbiji Li Ming i direktor CRBC Srbija Jang Dong.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra.

Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.

Brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma "Fruškogorski koridor", dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.

"Deonicu 1" čini petlja "Petrovaradin Istok - Paragovo" sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje "Petrovaradin Istok", ukupne dužine 14,01 kilometara.

"Deonica 2", od Paragova do početka obilaznice oko Rume, ukupne je dužine 16,48 kilometara.

"Deonicu 3" čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok", ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je "Deonica 4" obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometra.

Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i „Iriški venac“ (dužine 3.5 kilometara).

Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke.

Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metra.

Tunel Iriški venac ("Deonica 2") je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće najduži tunel u Srbiji.

Intenzivno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala.

Do sada je ukupno iskopano 4.122,3 metra, u obe tunelske cevi, odnosno 58,83 odsto.

BONUS VIDEO: 

Ostavite komentar