Autobus u OBLAKU DIMA kod petlje Orlovača izazvao ZASTOJ u saobraćaju
Slučaj je prijavljen policiji nešto posle 18 časova, a autobus je odmah zaustavljen u krajnjoj desnoj, odnosno zaustavnoj traci
05.04.2023
BeogradZa profesionalne vozače obavezan je pregled na tri godine
podeli vest:
Autobus koji se sa učenicima niške gimnazije Svetozar Marković vraćao iz Španije udario je juče u bankinu kod Batočine i praktično sleteo s puta. Do nesreće je došlo kada je, iz za sada neutvrđenih razloga, vozač autobusa izgubio svest. Srećom, niko od dece nije povređen, dok je vozač u dobrom opštem stanju prevezen na dijagnostiku u jagodinsku bolnicu.
Pre tri nedelje dogodila se i nesreće u Beogradu kada je vozač gradskog autobusa preminuo za volanom i tom prilikom udario u šest vozila i u ogradu. Tom prilikom je povređeno 17 ljudi.
Kakve zdravstvene kontrole prolaze profesionalni vozači? Ko ih i koliko često kontroliše? U kakvom su nam zdravstvenom stanju vozači? To su danas u "Uranku" na televiziji K1 bila pitanja za dr Nenada Markovića sa Saobraćajnog fakulteta i Gorana Aleksića, generalnog direktora Srbijatransporta.
Slučaj je prijavljen policiji nešto posle 18 časova, a autobus je odmah zaustavljen u krajnjoj desnoj, odnosno zaustavnoj traci
05.04.2023
BeogradTri ekipe Hitne pomoći su izašle na teren, kako bi zbrinule putnike
04.04.2023
SrbijaPrema rečima Aleksića, imajući u vidu dostupne informacije, vozač je postupio najbolje što je mogao.
- Ušao je u vozilo u 12.15, a pre toga je imao pauzu dužu od 16 sati. Ekipa koja je prethodno vozila autobus imala je nešto duže zadržavanje u Monte Karlu i isticao im je 21 sat upravljanja vozilom i morali su da budu promenjeni. Poslodavac je postupio u svemu prema zakonu, obezbedio zamenskog vozača koji u svemu ispunjava uslove. Vozač je imao lekarski pregled iz 2022. godine, bio je odmoran, imali su pauzu u Velikoj Plani gde je popio kiselu vodu i osećao se potpuno zdravim - rekao je Aleksić i dodao:
- Postupio je najbolje što je mogao: retarderom je usporio vozilo i zaustavio ga na najmanje opasnom mestu. Prema informacijama koje imam, vozač je sinoć izašao iz jagodinske bolnice. Krvni protisak mu je potpuno u redu (130 sa 90), šećer potpuno u redu, imao je blage bolove u leđima. On se ne seća šta se desilo i biće upućen na detaljne lekarske preglede. On ceo život radi kao vozač, ne pije, ne puši, vodi zdrav život. Ništa nije nagoveštavalo da je do ovoga moglo doći.
Prema rečima dr Nenada Markovića, zakonom i podzakonskim aktima je detaljno uređeno da su vozači u obavezi da svake tri godine idu na zdravstvene preglede gde se proverava njihovo zdravstveno stanje.
- To je psihofizička provera njihovog zdravstvenog stanja. Nekada vam na prvi pogled neka stanja ne ukazuju na skrivene bolesti, tako da smatram da je neophodno, pogotovo kada govorimo o vozačima starije dobi, da taj lekarski pregled bude rešen drugačije na nivou udruženja ili države da bi postojala bolja kontrola ili praćenje - rekao je on.
Dr Nenad Marković sa Saobraćajnog fakulteta kazao je da je problem to što je pregled na tri godine predviđen za vozače svih starosnih kategorija.
- Češće lekarske preglede imaju vozači koji voze predškolce i školsku decu, oni na kontrole idu na godinu dana i to je takođe propisano zakonom, ali nije vezano za starosnu dob. Zakon nema propisanu gornju granicu za profesionalne vozače. Dokle god je vozač sposoban i prolazi zdravstvene preglede ima mogućnost da upravlja autobusom - rekao je on.
Prema rečima generalnog direktora Srbijatransporta, vozači amateri imaju lekarski pregled samo kada dobijaju saobraćajnu dozvolu i nikada više osim ako se ne konstatuje da ima neki zdravstveni problem koji ga ometa u poslu.
- Kada je reč o profesionalnim vozačima oni idu na preglede na tri godine i ti pregledi su strožiji. Prolaze psihijatrijske i neuropsihijatrijske preglede, kontroliše im se vid, ravnoteža, sluh, stanje srca i krvnih sudova, refleksi i drugi kontrolni procesi koji mogu ukazati na bolesti kao što je epilepsija, bolesti respiratornog sistema, degenerativnih promena i oboljenja koštanog sistema - rekao je on i dodao:
- Ukoliko se na redovnim zdravstvenim pregedima ustanovi da imaju neko oboljenje koje može uticati na obavljanje posla, lekari opšte prakse su dužni da obaveste MUP o problemima koji ograničavaju osobu da upravlja profesionalnim vozilom.
Izvlačenje autobusa počelo je nešto pre devet sati
10.03.2023
SrbijaPri brzini od 100 km/h autobus u jednoj sekundi pređe 28 metara. Samo trenutak nepažnje može da dovede do tragedije
18.08.2022
SrbijaZbog toga su poslodavci prinuđeni da angažuju i starije osobe, penzionere, da obavljaju ovaj posao.
- U Srbiji je posebno izražen nedostatak profesionalnih vozača autobusa. Neki poslodavci čak uvoze i ljude iz dalekih zemalja, ali oni su dobri vozači. Međutim, njihov broj je veoma mali i to ne rešava problem. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji ima 170.000 profesionalnih vozača, i više od 50.000 vozača su stariji od 50 godina. To je jako veliki procenat. Vozači autobusa su prema našim istraživanjima prosečno stari 55 godina. To je velika opasnost, a ovo nije ništa šta se može desiti u budućnosti. Apelujemo na nadležne od 2017. godine - rekao je Goran Aleksić.
- Uređenje konkuretnosti u javnom prevozu putnika stoji na 1996. godini. Zahtevi za uslugama prevoza rastu iz dana u dan i naše društvo se značajno promenilo. Potrebe za vozačima su sve veće. Princip pristupa profesiji je promenjen. U celoj priči ima mnogo posla i neohodno je da privreda, nauka, praksa i institucije obezbede bolju komunikaciju i bolje se organizuju u smislu odnošenja rešenja. Za sve što danas odlučimo, rezultate ćemo videti tek za nekoliko godina - rekao je Aleksić.
On dodaje da plate vozača autobusa u poslednjih nekoliko godina su više nego udvostručene.
- U poslednjih pet do šest godina zarade vozača su izuzetno visoke i to je druga vrsta problema. Vozač GSP je na 90.000 dinara mesečno, a idu zarade i značajno preko toga. Rad profesionalnih vozača na nivou Evrope je najbolje uređena delatnost od svih koje postoje. Tačno se zna kada odmara, kako vozi - rekao je Aleksić i dodao:
- Kada je EU u pitanju, takva regulativa treba da bude primenjena i u Srbiji. U Evropi je gorivo za prevoznike značajno jeftinije. Starosna granica je svuda 21 godina za autobus, a zašto je kod nas 24? Ranije dobijaju dozvolu i više treniraju, saobraćajno obrazovanje je na višem nivou. Stalno apelujemo da saobraćajno obrazovanje i vaspitanje mora da bude prisutno od osnovne škole. Transport je podloga za razvoj privrede i društva, uslov za razvoj privrede.
U udesu je poginula jedna devojka, a povređeno je 33 putnnika. Među putnicima je bilo i dece, ali nijedno od njih nije teže povređeno
22.08.2022
HronikaAutobus naleteo na 4 automobila
29.03.2023
HronikaPrema njegovim rečima u Austriji vozač ima platu od najmanje 1.000 evra. Minimalna cena zarade je 12,1 evro po satu. Kada se radi puno radno vreme to je 2.000 evra mesečno. Srbiji nedostaje više od 4.000 vozača autobusa i 10.000 vozača teretnih vozila.
Dr Nenad Marković kazao je da ne postoji adekvatna strategija za razvoj saobraćaja.
- Samim tim ne postoji ni praćenje potreba, mogućnosti i zahteva saobraćajnog i transportnog sektora što je dovelo do toga da ste prinuđeni da obezbeđujete vozače na različite načine. Nekada ste imali ustrojeno obrazovanje, pa su vozači dolazili i iz reda vojske gde se dobijala dozvola. Danas postoje obavezne obuke, i ne može bilo ko da bude vozač - rekao je on i dodao:
- Zakonom je definisana osnovna obuka od 140 časova. Tu se uče najvažnije stvari: upotreba vozila, teret, bezbedna i eko vožnja... Za tako mali broj časova ne možete da nekoga ko nije imao prethodna znanja obučite da bude kvalitetan, profesionalni vozač. Dobija se sertifikat koji ste dužni da obnavljate, kao i da pohađate dodatne kurseve u predviđenom periodu.
Goran Aleksić kaže da Srbija nije na vreme prepoznala da ima problem nedostatka vozača.
- Otvaranje slobodnog tržišta u Evropi povuklo je dobru količinu naših vozača. Imamo disbalans u zahtevima koji su porasli u odnosu na pre 10 godina kada su nam saobraćajne potrebe bile znatno manje. Nismo vodili računa o tome da obrazujemo svoje vozače. Plate su povećane i to dosta, ali koliku će platu dobti taj isti vozač u nekoj zapadnoj zemlji? Čim steknu više iskustva - odlaze iz Srbije - rekao je on.
Nesreća se desila posle isključenja za Kragujevac ka Nišu
16.04.2023
SrbijaPod punim gasom autobus pun putnika "preterao" preko livade, da ne bi čekao u koloni
06.12.2022
SrbijaU trenutku zaustavljanja, u vozilu se nalazio veći broj putnika
17.11.2022
BeogradVozaču Milanu Bojiću nije prvi put da učini ovako human gest
25.10.2022
BeogradŠirom regiona u toku noći biće obilnih padavina
pre 3 sata
RegionOvo sprovođenje zabeležile su kamere TVCG
pre 4 sata
HronikaPored Hrvatske i Švedske i Finska je pribegla ovim metodama
pre 5 sati
RegionOna leti brzinom od 10 maha – 2,5-3 kilometra u sekundi
pre 6 sati
SvetSukob u Ukrajini je posle ovih napada dobio elemente globalne prirode
pre 7 sati
SvetAjli je ugrađen dren preko kojeg izlazi gnoj
pre 8 sati
RegionReč je o još jednom svesnom i planiranom pokušaju izazivanja incidenta
pre 8 sati
PolitikaBalijagića otkrili tragovi u snegu
pre 8 sati
HronikaBio je PR za umetnike poput: Doli Parton, Džonija Keša, Pink Floyd, Brusa Springstina, The Clash, Barbre Strejsend...
20.11.2024
SudbineAnja je danas sahranjena u svom rodnom Bošnjanu kod Paraćina
20.11.2024
SudbineNa roze umrlici potpisani su roditelji, braća sa devojkama, momak, bake, tetke, rodbina i prijatelji...
20.11.2024
SudbineMitrović je nad majčinim grobom održao potresni govor u kojem je obećao da će joj ispuniti poslednju želju
20.11.2024
SudbineNakon sahrane Željko se oglasio snimkom i porukom
19.11.2024
SudbineNajveću podršku Željko je danas imao od dece
19.11.2024
SudbineMajka Milenija preminula je na porodičnu krsnu slavu Đurđic
19.11.2024
SudbineDugo nije bila u kontaktu sa njom.
19.11.2024
Sudbine
Ostavite komentar