Naručili ste ROBU IZ INOSTRANSTVA, ali je konačni ceh mnogo VEĆI OD OČEKIVANOG - ovo je RAZLOG
Uprava carina razjasnila je na koju robu se plaćaju uvozne dažbine i kako se određuje vrednost carine
26.02.2023
SrbijaOno što Evropska unija od nas traži jeste isti nivo zaštite potrošača kao u EU, kažu u Nacionalnoj organizacijeipotrošača
podeli vest:
Internet kupovina je najnesigurniji vid trgovine, jer se nikada ne zna da li će poručen proizvod stići, i ako stigne kakav će da bude. Međutim, dolazi do nekih promena u korist kupaca. Kupovina na internetu, transparentnost pri određivanju cena, prava potrošača pri korišćenju "besplatnih" online usluga, neke su od odredbi koje će biti obuhvaćene izmenama Zakona o zaštiti potrošača.
Cilj planiranih izmena je da se u postojeći zakon implementiraju tri direktive Evropske unije. U Centru, međutim, navode da izmene zakona, neće u velikoj meri promeniti život potrošača u Srbiji. Pojašnjavaju da usvajanje propisa Evropske unije u domaćem pravnom sistemu do sada nije bio problem, ali njihova primena - jeste.
Uprava carina razjasnila je na koju robu se plaćaju uvozne dažbine i kako se određuje vrednost carine
26.02.2023
SrbijaIako stručnjaci smatraju da je internet kupovina najbezbedniji način da pazarite željenu robu, potrošači su i dalje veoma skeptični
28.11.2022
Čuvarkuća- Ono što Evropska unija od nas traži jeste isti nivo zaštite potrošača kao u EU. Da li mi imamo isti nivo zaštite kao što je u jednoj Francuskoj ili Nemačkoj? Svakako ne, ni približno. Zašto je taj isti nivo njima uopšte potreban? Potreban je zbog privrede, ne toliko zbog potrošača. Dakle privreda očekuje otprilike isti nivo zaštite da bi roba, usluge mogli da nesmetano teku između država članica - rekao je za Euronews Srbija Nebojša Lazarević iz Centar za evropske politike i radne grupe Nacionalnog konventa o EU za poglavlje 28 - zaštita potrošača i zaštita zdravlja.
Reklamacija robe za potrošače u Srbiji uglavnom je prava muka. U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije, kažu da najviše prigovora stiže za odeću i obuću. U slučaju odbijanja prigovora, potrošač mora da pribavi stručno mišljenje, a to zahteva i vreme i novac.
Foto: Unsplash.com
- Ako ste vi reklamirali patike koje ste platili 7.000 dinara, dok uradite veštačenje kako bi se dokazalo ko je odgovoran za taj propust, ako vam se odbije reklamacija. Trgovci najčešće u svom obrazloženju navedu da je neadekvatno održavanje, da je neko mehaničko oštećenje, da je potrošač odgovoran za taj nedostatak koji se pojavio i da bi potrošač dokazao da nije on, mora da tu obuću šalje u neku ustanovu da pribavi stručno mišljenje, da eventualno uradi veštačenje, dakle sve to zahteva vreme - rekao je pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Mladen Alfirović.
Ukoliko i nove izmene zakona budu imale stari problem - da se ne primenjuju u praksi, život potrošača u Srbiji mogao bi da ostane isti.
Modni gigant postao je najnoviji prodavac koji naplaćuje kupcima vraćanje robe, naručene onlajn.
20.09.2023
ČuvarkućaAdvokat tvrdi sa su sada, svi oni koji žele da kupovinu obave preko interneta, zaštićeniji nego ranije
18.06.2023
SrbijaPrava potrošača su potpuno različita za kupljenu robu u radnji i putem interneta
04.11.2022
ČuvarkućaApoteke, prodavnice, kafeterije, knjižare, pet šopovi, ali i avio-kompanije utrkuju se ko će svojim kupcima ponuditi atraktivnije popuste
22.09.2022
ČuvarkućaPredsednica Skupštine govorila i o nedolasku rektora na sastanak sa premijerom
pre 2 sata
Politika
Ostavite komentar