Vesti > Srbija

Predsednik Vučić OBIŠAO RADOVE na tunelu Iriški venac! Biće završeni za dve i po godine

Tunel će spojiti Novi Sad i Rumu, građevinski je najzahtevnija tačka Fruškogorskog koridora i biće najduži u Srbiji

Izvor: K1info/Tanjug

02/01/2024 > 11:39

podeli vest:

Predsednik Vučić OBIŠAO RADOVE na tunelu Iriški venac! Biće završeni za dve i po godine
Foto: TANJUG/ RADE PRELIĆ/ nr


Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na tunelu Iriški venac, koji se gradi u okviru budućeg Fruškogorskog  koridora, brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume.

Zajedno sa Vučićem radove su obišli i pokrajinski premijer Igor Mirović, ministar građevinarstva Goran Vesić, direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antich i Zoran Drobnjak, kao i predstavnici kineske kompanije CRBC.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i građevinski je najzahtevnija tačka Fruškogorskog koridora i to će biti najduži tunel u Srbiji od čak 3,5 kilometra.

Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.

Izgradnja tunela zvanično je počela 1. maja 2021.godine i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. godine počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.

Prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.

Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.

Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.

Foto: TANJUG/ RADE PRELIĆ/ nr

 

Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara drugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu.

Sistem za nadzor bi trebalo da prati i nivo zagađenja.

Izgradnja Fruškogorskog koridora u dužini od 47,7 kilometara vredna je  606 miliona evra, koji će biti brza saobraćajnica sa po dve trake.

U novembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači da će, kako je tada rekao ministar Vesić, prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do polovine 2026. godine i ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.

Za dve i po godine gotov ceo Fruškogorski koridor

Predsednik Srbije je izjavio da će ceo Fruškogorski koridor u dužini od 47,7 kilometara biti završen za dve i po godine.

- Mislim da nikad nije bilo toliko mostova da se grade u Novom Sadu - rekao je on.

Predsednik je rekao da će dogodine morati da se krene u  projektovanje proširenja autoputa Beograd - Novi Sad, iako će voz sve više preuzimati putnike.

- Imamo sve više vozila, ljudi to nevoljno priznaju, standard je sve veći pa imaju po više automobila. Ali i međunarodni saobraćaj je sve veći - rekao je on.

Ministar građevinarstva Goran Vesić je rekao da se taj projekat realizuje ispred ugovorenog roka. On je dodao da će se od Zrenjanina do Loznice, kada budu urađeni svi planirani autoputevi i brze saobraćajnice, stizati za samo 88 minuta.

Vučić je naglasio da prvi put Vojvodina dobija najviše novih kilometara autoputa i brzih saobraćajnica.

Tunel Munjino brdo

Vučić je tokom obilaska pitao kada će tunel Munjino brdo biti završen, objašnjavajući da će to biti najduži dvocevni tunel u Srbiji dužine 3,5 kilometra. On je rekao da ima dosta problema zbog stena i vode, ali ističe da je to najvažniji put koji obuhvata 20 kilometara između Pakovraća i Požege.

- Kad to završimo, otvara nam se put ka Arilju i Ivanjici s jedne strane i otvara nam se put ka Užicu, Višegradu i Zlatiboru i time smo rešili mnogo problema - rekao je Vučić i upitao kada će to biti završeno, te dobio odgovor da će biti završeno krajem juna.

Kako je naveo, to je velika stvar za centralnu Srbiju, ocenjujući da je to ključna deonica. Tokom obilaska predsednik je, na pitanje novinara, komentarisao i pitanje eksproprijacije zemljišta.

Vučić je rekao da često, ljudi sami nisu fer, jer kada plaćaju porez na imovinu prijavljuju mnogo manju vrednost zemljišta, a kada saznaju da će kroz njihovo imanje proći auto-put preko noći traže i 50 puta više nego što su računali kada bi platili porez.

Dodao je da postoji i grupa advokata, koji sami prilaze tim ljudima i za određenu naknadu, koja ide i do 15 odsto, traže od države veću sumu novca.

- I uvek su isti advokati, ali i o tome će država u nekom trenutku u skladu sa zakonom morati da se bavi. Zato što svaki put gledaju da pritiskaju državu, a oni će da uzmu sav 'krem' i zaradu - rekao je Vučić i dodao da iz ugla države to tako izgleda.

Predsednik je rekao da će danas imati sastanak sa predsednicom Vlade Srbije Anom Brnabić, kao i ministrom finansija Sinišom Malim, kada se vrati sa kraćeg godišnjeg odmora, da zajedno vide šta će se raditi od velikih projekata u centralnoj Srbiji.

- Mislim da je sada i Karađorđe na redu, mnogo toga je pred nama. Sada hoću da ljude obradujem jednom sitnicom, jer ove godine, do kraja juna, svi ružni objekti po našim auto-putevima sa strane treba da budu ili srušeni ili izgrađeni novi da izgledaju pristojno - rekao je on prilikom obilaska radova na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad - Ruma.

Ne mogu da se grade dobri putevi i pruge, a da oko njih budu udžerice

- Ima sve lepo da počistite,  a ako nećete, mi ćemo da počistimo. Srbija mora da ima najčistije i najbolje moguće lice - rekao je on.

Dodao je da država razmišlja da pomogne vlasnicima privatnih salaša, kojih u Vojvodini ima oko stotinu i nešto i da se pomogne etno kućama u centralnoj Srbiji, od Stare planine do Bogutovačke banje i da se u to uloži mnogo para. Hoćemo da uložimo i dve milijarde da bismo obnovili regionalne i lokalne puteve.

Istakao je da će se o tome više pričati za 20 dana, kada se plan u potpunosti završi i kada se bude znala kompletna finansijska struktura.

Prema njegovim rečima, ove godine će se uraditi 167 km auto-puteva i brzih saobraćajnica, a u toku je izgradnja je 642 km. Vučić je rekao da je, kada je u pitanju rad kineskih kompanija na infrastrukturnim projektima u Srbiji, u načelu zadovoljan.

- Vreme je postalo faktor i tehnologija se pomera, Kinezi pokazuju dominaciju, napreduju neverovatnom brzinom. Železnicu rade izvrsno, CRBC ne kasni ni dana, ali imamo problema na Munjinom brdu. Takođe, nemamo dovoljno radne snage,raste cena radne snage, ali još nedovoljno brzo da bi ljudi bili motivisani da rade ovako teške poslove - rekao je predsednik prilikom obilaska radova na tunelu Iriški venac.

Istakao je da kada se završe sve obolaznice i tunel ispod Kadinjače, i sve se to završi u roku od tri godine, biće kako je rekao "pesma da se ide do Tare".

- Komunikacija je bitna, važno je da ljudi stignu brže i do Tare i Zlatibora, onda možemo da razvijamo Taru, Vrnjačku banju - rekao je Vučić. 

Uskoro stiže velika investicija u Leskovac

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da uskoro jedna velika kompanija stiže u Leskovac, što će biti izvanredan podstrek za visokokvalitetne tehnološke investicije.

Veliku vest imamo za Leskovac. Uskoro stiže jedna 'bio-teh' velika kompanija sa ogromnom investicijom. Neće to biti u broju zaposlenih previše ili dovoljno, ali će u svakom slučaju biti izvanredan podstrek za visoko kvalitetne, kapitalne intenzivne tehnološke investicije na jugu Srbije - rekao je on.

Predsednik Srbije ocenio je da je u našoj zemlji sve vezano za svetsku izložbu Expo 2027. godine. Kako je rekao, zahvaljujući Expo-u, podigao se Milano, baš kao što se i Barselona podigla na Olimpijskim igrama.

- Svi često idu u Barselonu zbog Olimpijade '92. i ulaganja koja su tada bila. U Milano niko živ nije išao dok nije Expo došao, a sada će još malo pa da pretekne Rim. Po svojoj ekonomskoj i finansijskoj moći, svakako je već pretekao Rim. Samo još po turizmu je Rim nešto ispred, inače po svemu drugom je Milano ispred - rekao je on.

Na pitanje koga je Srbija pretekla što se tiče kilometara auto-puta, predsednik Srbije je rekao da je svestan poređenja sa Hrvatskom, koja je, kako kaže, proporcionalno fantastično prožeta mrežom auto-puteva.

- Još imamo mnogo da ih stignemo. Ali, kao što vidite - stižemo. Stižemo i do Expo-a i prestižemo - rekao je on.

Briga me šta pišu strani mediji, zanima me samo mišljenje građana Srbije

Predsednimk Srbije Aleksandar Vučić rekao je da ga baš briga šta pišu strani mediji i šta misle strane vlade i da zanima samo mišljenje građana Srbije.

On je to rekao novinarima na pitanje o pisanju nemačkih medija da Srbiji treba drugačija opozicija i dodao da ga briga ko spolja želi drugačiju vlast i opoziciju u Srbiji.

- Baš me briga, neka oni razmišljaju, mene zanimaju građani Srbije. Baš me briga šta kažu strani mediji i vlade, neka se oni bave sobom, a mnogi od njih imaju više problema nego mi. Kakva će biti vlast to se pitaju građani Srbije - rekao je on.

Dodao je i da se nada da će se naša opozicija naučiti pameti jednog dana.
 

Ostavite komentar

Mučenik

DA LI ZNATE VOĐE, POSTOJI I ISTOČNA SRBIJA? Predsednik Vučić obilazi svakodnevno gradilišta puteva, železnice i fabrika i najveseliji je kada nešto od toga pusta na korišćenju svome voljenom narodu. Njegove reči: "Sever Srbije dobija najviše puteva sada, velika su ulaganja u Vojvodinu, projekat Fruškogorskog koridora ide dobro, za dve i po godine se završava“. Niko nema protiv što se gradi po Srbiji, ali ljudi iz Istočne Srbije zavide i misle da ΛV ne zna da postoji Istočna Srbija, jer železničke pruge su u očajnom i jadnom stanju. Vozovi ni su redovni, niti se zna kada i dokle idu. Vozovi od Zaječara do Majdanpek idu, ali sa problemima da idu i kada idu. Jedno vreme, umesto voza ljude na relaciji Zaječar do Majdanpeka, vozio je autobus od železničke stanice do druge železničke stanice. Na prugama Istočne Srbije prošle godine desile se desetak nesreća , a ima i poginulih. Stanje puteva je u jadnom stanju, a pogoršano je sa povećanjem prevoza robe za nekadašnjem RTB Bor, kolovozi su uništeni, a rupa je na pretek. Stanovništvo radi i plaća se porez redovno, a za uzvrat infrastruktura propada.

02.01.2024 23:45