POZNATO STANJE POVREĐENIH U STRAŠNOJ NESREĆI KOD UMKE Načelnik Urgentnog centra otkrio detalje
U teškoj saobraćajnoj nezgodi koja se juče dogodila na Obrenovačkom putu između Umke i Ostružnice život je izgubilo dvoje ljudi
28.01.2025
HronikaMirko Koković ističe da je promena svesti građana ključna za povećanje bezbednosti u saobraćaju
podeli vest:
Teška saobraćajna nesreća dogodila se u Umki, gde su se sudarila dva autobusa, pri čemu su život izgubile dve osobe - majka dvoje dece i radnik TENT-a, dok je 56 ljudi povređeno.
Vozaču jednog od autobusa određen je pritvor zbog sumnje da je počinio teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja.
Šta je uzrok ove tragedije i ko je odgovoran za bezbednost u javnom prevozu? Ko kontroliše vozače, a ko tehničku ispravnost autobusa?
O ovim pitanjima u emisiji Uranak na televiziji K1, govorio je Goran Aleksić, direktor "Srbijatransporta" i Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost u saobraćaju.
- Moramo da podignemo nivo bezbednosti saobraćaja, nivo organizacije transporta, nivo podrške društva i privredi. Kada bi vratili snimke koje smo imali pre 10 godina, videli biste da smo ukazali da će ovakvi problemi da se dešavaju i da je to problem celog društva - rekao je Aleksić.
U teškoj saobraćajnoj nezgodi koja se juče dogodila na Obrenovačkom putu između Umke i Ostružnice život je izgubilo dvoje ljudi
28.01.2025
HronikaU udesu kod Umke poginula je majka dvoje dece i radnik TENT-a
27.01.2025
HronikaOn je dodao da nisu sniženi kriterijumi zbog nedostatka vozača.
- Kada je u pitanju jučerašnja nezgoda, imamo vozača koji je vozio redovnu autobusku liniju, od Koceljeve prema Beogradu. Svako jutro vozio je tu relaciju, krenuo je u 4:40, stigao u 6:20 prolazio tuda, nije imao alkohola u krvi, vozilo je bilo na tehničkom pregledu, tehnički je ispravan. Sve to je beleženo tahografom u vozilu i rad vozača kolikom je brzinom išao. Svakog dana se beleži rad vozača i čuva se dve godine - dodao je.
Foto: K1 televizija
Koković je objasnio i koji su najčešći uzroci teških nesreća na putevima.
- Na nastanak saobraćajne nesreće utiču tri faktora: čovek u 97 posto slučajeva, faktor put i okolina i faktor vozila. Kada govorimo o jučerašnjoj nesreći u Umki, ljudski faktor je dominantan, ali taj deo puta je deo puta gde veoma često imamo saobraćajne nesreće. Imamo dve trake, po jedna traka po smeru, ali imamo i deo puta koji nije dovoljno prostran i definitivno upravljač puta bi trebao da razmisli o tome da se umesto te dve trake i taj neki pojas koji ljudi zloupotrebljavaju i zbog kojih dolazi do nastanka saobraćajnih nezgoda sa teškim posledicama, da se napravi treća traka, kao u Kneza Miloša, i imate srednju traku koja je izmenjljivog smera. U ovom slučaju ljudski faktor je dominantan - rekao je Koković, i dodao:
- Najčešći uzrok nezgoda na srpskim putevima je brzina. To je ubica broj jedan i alkohol. Pojas je nešto što je nedopustivo da mi imamo procenat situaciju da vozač i suvozač u osamdeset i pet posto koriste pojas, dok na zadnjem sedištu tek 20% putnika koristi sigurnosni pojas, a za posledicu imamo preko 130 lica smrtno stradalih lica samo zbog nevezivanja sigurnostog pojasa.
Foto: K1 televizija
Koković ističe da je promena svesti građana ključna za povećanje bezbednosti u saobraćaju, ali da je to dugotrajan proces.
- Prevencija i represija su ključni faktori u smanjenju saobraćajnih nesreća. Kada govorimo o represiji, MUP je prošle godine sankcionisao više od 1,4 miliona vozača. S druge strane, Agencija za bezbednost saobraćaja sprovodi edukaciju sa svim starosnim kategorijama, od najmlađeg uzrasta pa nadalje. Ipak, problem je što ljudi često misle da se saobraćajne nesreće dešavaju nekom drugom, a ne njima. Ta promena svesti je nešto na čemu moramo kontinuirano raditi - naglasio je Koković.
On je istakao da svaki profesionalni vozač u Srbiji mora da poseduje sertifikat o profesionalnoj kompetenciji, što se pokazalo kao dobar korak ka unapređenju bezbednosti u saobraćaju.
Naglasio je i ozbiljan problem korišćenja mobilnih telefona tokom vožnje:
- Mobilni telefoni predstavljaju opasan vid distrakcije za vozače. Teško je tačno utvrditi u kom procentu telefon doprinosi nastanku saobraćajnih nesreća, ali jasno je da je to značajan faktor rizika. Ono što očekujemo ove godine jeste da Vlada Republike Srbije donese izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, jer smo iscrpeli aktuelni zakon, a već godinama broj poginulih na našim putevima iznosi oko 500 života godišnje - rekao je Koković.
Dodao je da će novi zakon doneti značajne promene, među kojima je i predlog za uvođenje alko-brava, sistema koji mnoge društveno odgovorne kompanije u Srbiji već implementiraju u svoja vozila.
- Još jedna važna stvar je odgovornost vozača. Ako ste vi vozač, vi ste odgovorni za bezbednost putnika u vozilu, uključujući i obavezu da svi putnici koriste sigurnosne pojaseve - zaključio je Koković.
BONUS VIDEO:
Vozač je nakon incidenta pobegao sa lica mesta
27.01.2025
SrbijaOstali povređeni radnici su zbrinuti u Urgentnom centru
27.01.2025
HronikaU teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila kod Umke, stradalo je dvoje ljudi
27.01.2025
HronikaU saobraćajnoj nesreći na Obrenovačkom putu stradali su žena i muškarac, a čak 56 je povređeno
27.01.2025
Hronika
Ostavite komentar