EU zapretila Kini! Šalje inspektore proizvođača električnih automobila - DOSTA JE SUBVENCIJA
Jedan izvor je rekao da su istražitelji stigli u Kinu, dok je drugi rekao da su posete zakazane za januar i februar
14.01.2024
SvetKineska auto-industrija decenijama gotovo da nije postojala, međutim, sve se promenilo 1980-ih i ranih 1990-ih godina
podeli vest:
Teško da je iko mogao da pretpostavi da će za samo nekoliko decenija Kina postati dominantna sila u jednoj od najkomplikovanijih i najzahtevnijih industrija na planeti - automobilskoj industriji.
Kineska auto-industrija decenijama gotovo da nije postojala. Ugovorna ekonomija je insistirala na proizvodnji komercijalnih vozila, dok je proizvodnja automobila, kao krajnjeg simbola lične mobilnosti, bila potpuno marginalna i oslanjala se na rusku automobilsku industriju.
Međutim, sve se promenilo 1980-ih i ranih 1990-ih kada je kineska vlada počela da odobrava partnerstva u zajedničkom ulaganju sa velikim svetskim proizvođačima automobila kako bi razvila domaće proizvodne kapacitete.
Jedan izvor je rekao da su istražitelji stigli u Kinu, dok je drugi rekao da su posete zakazane za januar i februar
14.01.2024
SvetKina zadaje udarac ruskoj ekonomiji
17.01.2024
SvetNaravno, svetska automobilska industrija je naivno pala na tu udicu: pogled na tržište sa više od milijardu stanovnika ih je naježio, a svi su već počeli da zbrajaju profit. Jeftina proizvodnja plus ogromno tržište (ne samo kinesko već i ogromna obližnja tržišta kao što su Indonezija, Filipini, Vijetnam ili Tajland) i već uspostavljeni kanali distribucije za Evropu... Izgledalo je previše dobro da bi bilo istinito. I, kako to često biva, bilo je predobro.
Cilj Kineza je oduvek bio transfer tehnologije i znanja kroz partnerstva. Štaviše, važan korak u razvoju bio je tzv. Politika automobilske industrije iz 1994. Jedan od ciljeva politike bio je privlačenje velikih, međunarodno etabliranih proizvođača da rade u Kini kao deo zajedničkog preduzeća, sa stranim vlasništvom u takvim poduhvatima ograničenim na 50 odsto.
Nova politika je takođe podstakla konsolidaciju u automobilskom sektoru, što je dovelo do šireg restrukturiranja kineskih državnih preduzeća 1990-ih. Kompanija First Automobile Vorks (FAV) sa sedištem u Pekingu i Shanghai Automotive Industri Corporation (SAIC) sa sedištem u Vuhanu i Dongfeng Motors (takozvana Velika trojka) su učestvovali u ranim zajedničkim ulaganjima pre nego što je politika uvedena 1994. godine, a kasnije su nastavili da budu glavni učesnici sličnih projekata.
Proizvodnja automobila počela je značajno da raste početkom 2000-ih u skladu sa snažnijim ukupnim rastom kineske privrede. Veća proizvodnja povezana je sa povećanom domaćom konkurencijom i izlaskom na tržište većeg broja novih proizvođača u državnom i privatnom vlasništvu.
Godine 2004. kineska vlada ažurirala je politiku automobilske industrije stavivši veći naglasak na domaće istraživanje i razvoj. Takođe, uklonila je 50-postotno ograničenje stranog vlasništva za zajednička ulaganja koja se nalaze u bilo kojoj od kineskih izvoznih zona. Bila je to još jedna sjajna strategija jer to značilo da u Kinu ponovno dolazi ono što najviše vole - tuđe znanje.
Međutim, bilo bi nekorektno i potpuno netočno reći da Kinezi ne razvijaju i svoje znanje. Sve su kineska marke iznimno aktivne u R&D aktivnostima pa kompanija poput BYD-a ima gotovo 90-ak tisuća stručnjaka koji rade na razvoju vozila i vezanih tehnologija, i to u kampusima širom sveta.
Jedan visoki američki zvaničnik potvrdio je da je Peking odbio zahtev Kijeva za sastankom
18.01.2024
SvetNa desetine hiljada ljudi na ulicama gledalo je najduži vatromet ikada u Kini
31.12.2023
SvetSnažno su se u istraživanju i razvoju angažirale tvrtke koje se bave proizvodnjom elektronike i stvaranjem softverskih rešenja pa su tako u autoindustriji duboko involvirani Xiaomi i Huawei, čak i s vlastitim automobilima.
Znajući da ne može u svim segmentima konkurirati etabliranoj automobilskoj industriji koja se razvijala dulje od stoleća, kineska se industrija odlučila fokusirati na dve tehnološke revolucije: električna vozila i autonomnu vožnju.
U ovom prvom već su uspeli. BYD je u fotofinišu od Tesle izgubio titulu najvećeg svjetskog proizvođača električnih automobila, a fantastično guraju i šire se svetom i nove marke kao što su Nio, AiWays ili Xpeng. A kada je reč o autonomnoj vožnji, informacije koje dobijamo kažu da su daleko najbliže da njihovi automobili prvi ostvare ciljeve nivoa 3 i 4.
Kakva je budućnost kineske automobilske industrije? Pa, teško je predvideti. Činjenica je da u tehnološkom smislu prave neverovatno moderne automobile, kao i da su najbrži u oblastima koje će obeležiti narednu deceniju (povezanost, autonomna vožnja, domet električnih vozila). Konačno, imaju i svoje tržište koje je u velikoj ekspanziji, tako da ni to nije problem. Ipak, nije sve ružičasto.
Pre svega, a poznavajući Kineze, nikako da je sve što se dešava u kineskoj auto industriji „organsko” i da nema guranja države. I drugi to znaju, pa je EU pre nekoliko dana odlučila da pošalje inspektore najvećim kineskim proizvođačima automobila da provere situaciju. Negativni rezultati provere svakako će izazvati posledice, a to je svojevrsno oporezivanje automobila koji će se izvoziti.
S druge strane, mnoge zemlje žele da zaštite svoju automobilsku industriju i najavljuju uvođenje carina. Amerikanci su najglasniji, mada moramo da se zapitamo šta će biti sa Tesla automobilima, čija se najveća fabrika nalazi u Kini.
Jedno je sigurno - kineska automobilska industrija je trenutno možda najjača na svetu, sigurno najmoćnija, a ostali će imati velikih problema da im pariraju po tehnologiji, proizvodnji i marketingu. Neće im biti lako.
Verovali ili ne, nije svuda u svetu tako veselo i vedro tokom decembra
08.01.2024
SvetOna je priključena danas na mrežu punog kapaciteta
27.12.2023
SvetViše od 207.000 kuća je uništeno, a skoro 15.000 se srušilo u Gansuu, što je pogodilo više od 145.000 ljudi
21.12.2023
SvetTalas hladnoće započeo je početkom nedelje i kreće se od severa zemlje prema jugu
15.12.2023
SvetŠirom regiona u toku noći biće obilnih padavina
pre 2 sata
RegionOvo sprovođenje zabeležile su kamere TVCG
pre 3 sata
HronikaPored Hrvatske i Švedske i Finska je pribegla ovim metodama
pre 3 sata
RegionOna leti brzinom od 10 maha – 2,5-3 kilometra u sekundi
pre 5 sati
SvetSukob u Ukrajini je posle ovih napada dobio elemente globalne prirode
pre 6 sati
SvetAjli je ugrađen dren preko kojeg izlazi gnoj
pre 6 sati
RegionReč je o još jednom svesnom i planiranom pokušaju izazivanja incidenta
pre 7 sati
PolitikaBalijagića otkrili tragovi u snegu
pre 7 sati
HronikaBio je PR za umetnike poput: Doli Parton, Džonija Keša, Pink Floyd, Brusa Springstina, The Clash, Barbre Strejsend...
20.11.2024
SudbineAnja je danas sahranjena u svom rodnom Bošnjanu kod Paraćina
20.11.2024
SudbineNa roze umrlici potpisani su roditelji, braća sa devojkama, momak, bake, tetke, rodbina i prijatelji...
20.11.2024
SudbineMitrović je nad majčinim grobom održao potresni govor u kojem je obećao da će joj ispuniti poslednju želju
20.11.2024
SudbineNakon sahrane Željko se oglasio snimkom i porukom
19.11.2024
SudbineNajveću podršku Željko je danas imao od dece
19.11.2024
SudbineMajka Milenija preminula je na porodičnu krsnu slavu Đurđic
19.11.2024
SudbineDugo nije bila u kontaktu sa njom.
19.11.2024
Sudbine
Ostavite komentar