Kako da sedite u PRVOJ KLASI u avionu BESPLATNO: Stjuardesa otkrila genijalan TRIK
Ako ste oduvek maštali da letite prvom klasom u avionu, a niste bili u mogućnosti, vreme je da poslušate ove savete
09.07.2023
(Ne)potrebno znanjeUkoliko zbog kašnjenja na destinaciji provedete manje vremena nego što je bilo planirano potrebno je da izjavite reklamaciju agenciji
podeli vest:
Leto je već uveliko počelo, a sa njim su stigli i isti problemi sa kojima se turisti suočavaju svake sezone - kašnjenje letova i teška muka ostvarivanja potrošačkih prava kada se to desi.
A ovog leta, zbog problema na beogradskom, ali i većini aerodroma širom sveta, kašnjenja i velike gužve na check in šalterima postali su svakodnevnica.
Ipak, iako se o tome u poslednjih nekoliko godina dosta govori i piše, mnogi građani Srbije i dalje nisu upoznati sa svojim pravima. Naime, ono što putnici uglavnim ne znaju jeste da ukoliko vam čarter let prilično kasni, a vi zbog toga na destinaciji boravite kraće od planiranog - imate pravo na povraćaj novca!
Ako ste oduvek maštali da letite prvom klasom u avionu, a niste bili u mogućnosti, vreme je da poslušate ove savete
09.07.2023
(Ne)potrebno znanjeOvo je drugi veliki štrajk u Italiji nakon štrajka železničara u četvrtak koji je izazvao značajne probleme u javnom prevozu
16.07.2023
SvetIako postoje turističke agencije koje poštuju prava svojih klijenata, ima i onih koje vam refundaciju neće odobriti ni nakon što zatražite.
Ipak, nije sve izgubljeno i svoja prava možete ostvariti pokretanjem potrošačkog spora, a prijavu protiv agencije u tom slučaju možete podneti turističkoj inspekciji.
Jedan primer dobre prakse objavilo je potrošačko udruženje Efektiva na svojim društvenim mrežama. Oni su napisali da pojedini putnici uspevaju da
- Prošle nedelje smo objavili tekst o pravima putnika prilikom kašnjenja čarter leta u okviru turističkog aranžmana i odgovornosti turističke agencije za nadoknadu štete, tj pravično umanjenje cene. Da to nije prazna priča, potvrđuje i primer agencije sa slike, koja je nakon žalbe putnika, prihvatila da vrati deo novca, srazmerno kašnjenju leta - napisali su oni.
Kako dodaju, za svoja prava treba da se bore svi.
- Ako se borite za svoja prava, šanse da ispravimo anomalije su daleko veće. Ako odustanete, misleći da od toga nema ništa, znajte da agencije upravo na to i računaju i nastaviće sa lošom praksom, jer vi kažete da vam to ne smeta! - jasni su oni.
Kako su objasnili u Efektivi, prema definiciji iz Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o turizmu, turističko putovanje je paket aranžman, kao kombinacija dve ili više usluga putovanja (prevoz, smeštaj, iznajmljivanje motornih vozila i druge usluge u turizmu). Prema tome, čarter let spada pod uslugu prevoza, koja čini sastavni deo turističkog putovanja (aranžmana).
* Članom 110. ZZP definisan je pojam saobraznosti turističkog putovanja, tj ono predstavlja obavezu prodavca (turističke agencije, dalje TA) da ispuni obaveze predviđene ugovorom, te u stavu 3. kaže:
"Organizator odgovara za saobraznost usluge, uključujući usluge koje je putniku pružilo treće lice (pružalac usluga prevoza, smeštaja, ishrane, drugih usluga u turizmu, kao i zabavnih, kulturnih, sportsko-rekreativnih ili drugih programa kojima se ispunjava slobodno vreme)"
Iz toga jasno proističe da je turistička agencija odgovorna i za saobraznost usluge prevoza.
U avionu koji leti 700 kilometara na sat čak polovina putnika ne veže pojas, pa ni onda kada je upaljen znak da mora biti vezan
03.07.2023
(Ne)potrebno znanjeOn je istakao da potrošački sporovi u Srbiji traju godinama
21.03.2023
Čuvarkuća* Članom 72. ZT propisano je da TA putniku mora da uruči program putovanja, koji između ostalog, mora da sadrži i informaciju iz stava 1. Tačka 4: mesto, datum i vreme početka i završetka turističkog putovanja.
Takođe, u stavu 5 istog člana, iziričito je zabranjeno da TA menja elemente iz stava 1, među kojima je i datum i vreme početka putovanja.
Dakle, iz svega napred navedenog proističe da je vreme putovanja bitan element ugovora i čini sastavni deo saobraznosti putovanja.
U Efektivi kažu da član 111. Zakona o zaštiti potrošača kaže da putnik mora odmah da obavesti organizatora (TA) o svakoj nesaobraznosti koju primeti.
Prema članu 78. ZT rok za izjavljivanje reklamacije je 30 dana od dana nastanka nepravilnosti ili 15 dana od završetka putovanja.
Reklamacija se obavezno izjavljuje pisanim putem, kako bi o tome ostao trag, eventualno SMS-om, ako je hitno i nema prve mogućnosti.
Ukoliko vas trgovac uslovljava da donesete ambalažu u kojoj je artikal kupljen pozovete se na vaša zakonska prava
20.12.2022
ČuvarkućaAdvokat tvrdi sa su sada, svi oni koji žele da kupovinu obave preko interneta, zaštićeniji nego ranije
17.06.2023
SrbijaČlan 111. Stav 6. kaže da putnik ima pravo na razliku između ugovorene cene putovanja i cene putovanja snižene srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju, odnosno pravo na naknadu štete koja se prouzrokuje putniku neispunjenjem, delimičnim ispunjenjem ili neurednim ispunjenjem obaveza organizatora, u skladu sa zakonom.
Dakle, u slučaju kašnjenja čarter leta, koji uzrokuje kraći boravak putnika na destinaciji, jasno je da je došlo do nesaobraznosti turističkog putovanja i kršenja programa putovanja, te da putnik ima pravo na srazmerno umanjenje cene, tj povraćaj dela novca, srazmerno vremenu koje je izgubio.
To pravo će najpre zatražiti u pisanom zahtevu prema agenciji.
Ako TA to odbije, putnik može podneti prijavu turističkoj inspekciji zbog izmene programa putovanja, a prema članu 126. Zakona o turizmu, to je kažnjivo novčanom kaznom od 150.000 do 500.000 din.
Za povraćaj novca, pokreće se potrošački spor, kažu u Efektivi.
Novo rešenje čepova je u potpunosti higijensko, praktično i funkcionalno, tvrde u kompaniji Coca-Cola
19.05.2023
ČuvarkućaSvesni smo da ovo predstavlja veliku promenu za sve naše potrošače, kažu u kompaniji Coca-Cola
13.05.2023
ČuvarkućaBorzan je sprovela istraživanje koje je pokazalo da 94% građana Hrvatske smatra da su uređaji proizvedeni pre 20 godina trajali duže
29.03.2023
ČuvarkućaRešeno je 495 predmeta, od čega 171 zaključenjem sporazuma između trgovaca i potrošača
14.03.2023
ČuvarkućaTrenutno nije poznato kako je došlo do buktinje
pre 23 minuta
SrbijaSednica se održava u Glavnoj kongesnoj sali
pre 40 minuta
PolitikaMuškarac vara građane u manjim mestima. Ima spremljenu priču i sažaljiv izraz lica
pre 58 minuta
SrbijaTeme koje su bile predmet obuke odnosile su se na primenu Zakona o sprečavanju korupcije i Zakona o lobiranju.
pre 1 sat
SrbijaNa protestima u Novom Sadu pojavila su se i dva poljoprivrednika
pre 1 sat
PolitikaZa sada nema izveštaja o povređenima i pričinjenoj materijalnoj šteti.
pre 1 sat
SvetDodik kaže da je promena već počela.
pre 1 sat
RegionVan prestonice moguća je magla na putu, pa se savetuje dodatan oprez!
pre 1 sat
SrbijaPrevezen je u obližnju bolnicu, ali lekari nisu uspeli da mu pomognu.
pre 1 sat
SudbineU američkoj državi Nju Džersi otvoreno je pravoslavno groblje!
07.11.2024
ReportažaMoramo da budemo oprezniji u virtuelnom svetu
07.11.2024
SudbineNjena smrt predstavlja veliki gubitak kako za akademsku zajednicu, tako i za književni svet.
06.11.2024
SudbineOstaće upamćena po zanimljivim prilozima i reportažama
05.11.2024
SudbineNeke od njenih emisija su nagrađene prestižnim nagradama na domaćim i međunarodnim festivalima
05.11.2024
SudbineSlužeći se samo svojim instinktom, nasumično su hodale tražeći izlaz, ali jedan pogrešan korak vodio ih je pravo u pakao
05.11.2024
SudbineNakon prikazane dve epizode serije "Sablja" i ovaj slučaj je ponovo došao u žižu javnosti
04.11.2024
Sudbine
Ostavite komentar