Ekonomija > Čuvarkuća

Uključenje TRGOVACA u vansudsko rešavanje POTROŠAČKIH SPOROVA dalo rezultate

Rešeno je 495 predmeta, od čega 171 zaključenjem sporazuma između trgovaca i potrošača

Izvor: K1info/Tanjug

14/03/2023 > 23:14

podeli vest:

Uključenje TRGOVACA u vansudsko rešavanje POTROŠAČKIH SPOROVA dalo rezultate
Foto: Shutterstock


Uključenje trgovaca u vansudsko rešavanje potrošačkih sporova dalo je velike rezulatate, izjavio je danas ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović. 

On je naveo i da je obavljeno nekoliko obuka trgovaca koji se bave onlajn prodajom.

- Podatak da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovaca da učestvuju u vansudskom rešavanju potrošačkih sporova, bilo samo sedam, a od jula, kada je aktivirana IT platforma za rešavanje ovih sporova, 779 predloga dovoljno govori koliko je bilo opravdano uvođenje ove obaveze - rekao je Momirović.

Učestvujući na panel diskusiji  „Prava potrošača-dokle smo stigli i čemu stremimo“ koju je uoči Svetskog dana prava potrošača 15. marta, organizovao Lidl Srbija, Momirović je rekao da veruje da je osnivanjem ove platforme Ministarstvo trgovine pomoglo većem poverenju potrošača kako u privatni,  tako i javni sektor.

- Rešeno je 495 predmete, a od toga 171 zaključenjem sporazuma između trgovaca i potrošača. Odluka vlade o formiranju nacioanalnog Saveza za zaštitu prava potrošača od 23. februara, gde je uključena i Privredna komora Srbije, daje nam snagu da uključimo i privatni sektor i poravimo komunikaciju privrede i potrošača - rekao je Momirović.

On je dodao da je pred Ministarstvom trgovine da dalje radi na jačanju zaštite prava potrošača.

Tu je, prema njegovim rečima, neophodno više uključiti lokalne samouprave ali i edukovati đake u školama.

 

Ostavite komentar