Vesti > Beograd

DOSANJAN SAN: OBILAZNICOM OKO BEOGRADA ubrzava se saobraćaj i SMANJUJE BROJ NESREĆA

Pomoćnik direktora preduzeća Putevi Srbije Miodrag Poledica kaže da je ostao da se završi i deo ka Pančevu

Izvor: K1info/Tanjug

29/06/2023 > 10:22

podeli vest:

DOSANJAN SAN: OBILAZNICOM OKO BEOGRADA ubrzava se saobraćaj i SMANJUJE BROJ NESREĆA
Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović


Otvaranjem obilaznice oko Beograda, Srbija i njen glavni grad dobili su mnogo, jer se završetkom tog putnog pravca u dužini od 47 kilometara, dvostruko ubrzava saobraćaj, koji sada ide preko Gazele, udobnije će se putovati, a smanjiće se i broj saobraćajnih nezgoda, izjavio je danas pomoćnik direktora preduzeća Putevi Srbije Miodrag Poledica.

- Preko Gazele mi imamo dnevno 150.000 do 160.000 vozila, ovom izgrađenom obilaznicom imaćemo najmanje 30.000 vozila svakog dana. Dakle rasterećuje se grad Beograd. Mi smo kroz grad Beograd imali u potezu od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok najmanje 18 većih priključenja na auto-put, što je dodatno usporavalo saobraćaj, a ovde ćemo imati svega sedam petlji, od petlje Batajnica do petlje Bubanj potok, sva ukrštanja biće nivelisana, dakle nema usporavanja saobraćaja - rekao je on za Tanjug.  

Dnevno je izgrađenim i neizgrađenim delovima obilaznice oko Beograda prolazilo bilo više od 4.500 kamiona, dodao je on i naglasio da se sav taj saobraćaj sada izmešta na obilaznicu oko Beograda, što je dobro za privredu Srbije i zemalja regiona.

Obilaznica povezuje četiri auto- puta istakao je Poledica. To su auto-put kojim se povezujemo sa Mađarskom, dakle Beograd-Horgoš, sa Hrvatskom, Beograd-Batrovci, onda treći auto-put koji ide od Surčina ka crnogorskoj granici prema MIlošu Velikom i na kraju ovde kod petlje Bubanj potok, auto-put Beograd-Niš koji se dalje račva ka makedonskoj i bugarskoj granici.

Kako je istakao, ta četiri putna pravca se ulivaju na obilaznicu oko Beograda i dalje idu prema gradovima Srbije i zemalja u okruženju. 

Poledica je istakao da će se otvaranjem obilaznice oko Beograda uticati na smanjenje broja saobraćajnih nezgoda. 

- Veliki broj saobraćajnih nezgoda karakteriše auto-put koji je išao kroz Beograd, negde oko 553 saobraćajnih nezgoda smo imali 2022, a na obilaznici smo imali (na izgrađenim i neizgrađenim delovima) negde oko 60 nezgoda. Sada sa završetkom ove obilaznice i puštanjem u saobraćaj mi ćemo rasteretiti grad i imati manji broj saobraćajnih nezgoda - objašnjava on. 

Poledica je objasnio za Tanjug i šta je sve izgrađeno na samoj obilaznici. 

- Beograd se nalazi na brdima i samu obilaznicu karakteriše, pogotovo sektor B. četiri tunela - Lipak, Železnik, Straževica i Beli potok. Imamo dosta petlji - sedam ukupno od Batajnice do Bubanj potoka, a na ovom samom sektoru koji je malopre pušten u saobraćaj, imamo dve veliki petlje - Avala i Bubanj potok. Na 40 lokacija imamo preko 80 mostovskih konstrukcija. Zahtevna deonica u dužini od 47 kilometara, ali evo posle 30 godina sve je završeno -  rekao je on. 

Napomenuo je da su najintenzivniji radovi bili od 2019. pa do danas kada su završeni poslednjih 20 kilometara. 

Poledica je dodao da je ostao da se završi i deo ka Pančevu. 

- Ostaje nam tzv. sektor C koji upravo počinje odavde od petlje Bubanj potok i železničke stanice Beli potok, dakle taj deo koridora auto-puta biće dug 31 kilometar, železnički koridor 29 kilometara. Odmah nailazimo na tunele, kako prođemo petlju Bubanj potok, dakle zahtevna još jedna deonica gde ćemo imati drumsko-železnički most preko Dunava kod Vinče. Do Pančeva nas čeka jedna ozbiljna deonica - rekao je on. 

Poledica je dodao da je Javno preduzeće Putevi Srbije dogovorilo sa Saobraćajnim institutom izradu svih projektnih dokumentacija tzv. projekta za građevinsku dozvolu i dodao da će se raditi fazno, a prvo je planirano da se radi tunel koji će se zvati Beli potok. 

Kako je objasnio Poledica, time će se završiti obilaznica duga 77-78 kilometara. 

Ostavite komentar