Vesti > Društvo

DRAGOCENI SAVETI ČOVEKA koji vozi MOTORE već 50 godina: Voziti po kiši nije opasno, samo ako...

Kako izgleda bezbedna vožnja motora

Izvor: K1info

Autor: Mina Duduković

12/09/2024 > 13:23

podeli vest:

DRAGOCENI SAVETI ČOVEKA koji vozi MOTORE već 50 godina: Voziti po kiši nije opasno, samo ako...
Foto: K1 televizija


Kako izgleda bezbedna vožnja motora? Koje su ključne komponente časova teorije i kako se primenjuju u stvarnom svetu? O ovim pitanjima u emisiji "Uranak" na televiziji K1 govorio je Vitomir Golušin, predsednikom moto kluba "Bezbednost", i Branislavom Platišom, poznatim glumcem.

Branislav Platiša, koji vozi motore već 50 godina, ističe:

- Dugo sam vozio različite vrste motora pre nego što sam otišao na trening bezbedne vožnje. Bio sam uveren da znam da vozim, ali je moje iskustvo postalo potpuno drugačije nakon treninga.

On dodaje: 

- Sve što sam čuo o treninzima bezbedne vožnje, Vitomir Golušin je objasnio savršeno. Naučio sam mnogo novih stvari, uključujući osnovno pravilo da motor ide tamo gde se gleda. Zato mislim da bi ovaj trening trebao biti obavezan za sve buduće motoriste.

Vitomir Golušin objašnjava svoje iskustvo: 

- Početak je bio u Sloveniji gde sam stekao licencu za bezbednu vožnju, zatim smo napisali autorsko delo priznato od Zavoda za intelektualnu svojinu. Nakon toga sam se školovao u Nemačkoj i na kraju kod Ben Hajmera, dvostrukog prvaka sveta, gde sam postao instruktor.

Foto: K1 televizija

 

Golušin dodaje: 

- Kao neko ko je imao pređenih milion i sto hiljada kilometara, došao sam sa velikim samopouzdanjem i mislilom da sve znam. Međutim, naučio sam da ne treba biti nadobudan, da ne znam sve o motorima i da postoji mnogo toga što mogu naučiti od profesionalaca. Spustio sam svoj ego i naučio od njih.

On takođe objašnjava šta je naučio: 

- Prvo nisam znao kako pravilno da sedim na motoru. Ako ne zauzmete pravilan položaj tela, ne možete da uradite mnoge vežbe kako treba. Imao sam problem sa držanjem nogu i to se koriguje pravilnim položajem. Petkom imamo teoriju koja traje tri i po sata, gde razgovaramo o osnovnim stvarima, kao što je zašto vozimo motor i kako postupati u saobraćaju. Takođe, prolazimo kroz fizička dejstva sile na motoru i razmatramo povrede, što nam pomaže da shvatimo važnost opreme.

Foto: K1 televizija

 

On objašnjava različite vrste treninga:

- Imamo osnovni trening za sve koji misle da znaju da voze, napredni trening sa policijom i treći trening za suvozače, koji se fokusira na suvozača. Na kraju, imamo off-road treninge " - kaže Golušin u emisiji "Uranak" na televiziji K1 i zaključuje: 

- Voziti po kiši nije opasno ako prilagodite vožnju vremenskim uslovima.

BONUS VIDEO: 

Ostavite komentar