Vesti > Srbija

Svaki 10. građanin Srbije je ŽRTVA ZLOUPOTREBE PODATAKA: Evo kako da se ZAŠTITIMO od ove POŠASTI

Godišnje se zabeleži oko 300 pritužbi, a kada se to desi građani u pomoć pre zovu policiju nego poverenika

Izvor: K1info/telegraf.rs

06/07/2023 > 09:28

podeli vest:

Svaki 10. građanin Srbije je ŽRTVA ZLOUPOTREBE PODATAKA: Evo kako da se ZAŠTITIMO od ove POŠASTI
Foto: Shutterstock


Svest građana o zaštiti ličnih podataka polako raste, ali su podaci sve ugroženiji, pokazuje istraživanje poverenika za zaštitu podataka o ličnosti i OEBS-a. 

Većina i dalje ne razume sve mogućnosti zloupotreba, koje su zbog dominacije interneta i korišćenja veštačke inteligencije sve češće. Najugroženiji su najstariji i najmlađi.

Svaki deseti građanin bio je žrtva zloupotrebe. Kada se to dogodi, u pomoć pre zovu policiju nego poverenika.

Ime i prezime, adresa, JMBG, zdravstveni karton, bankovni račun... Iako se većina građana plaši da im kriminalci i prevaranti ne pristupe, o zaštiti se ne vodi dovoljno računa. 

Slađana Brakus, izvršna direktorka TMG Insights Kantar, kaže da veliki procenat građana, njih 80 posto, smatra da je rizik od ugrožavanja, odnosno, zloupotrebe podataka o ličnosti donekle ili veoma visok.

- Sa druge strane manje od trećine smatra da su građani svesni ovog rizika - kaže ona, piše RTS.

Foto: Tanjug/Jadranka Ilić

Milan Marinović

Rizik je sve veći, upozorava poverenik. Podaci su sve ugroženiji, sve više nam ih uzimaju, sa našim znanjem ili bez njega. I to, gotovo na sve strane. Rizik uvećava ubrzana digitalizacija i korišćenje veštačke inteligencije. Zato se mora povećati svest o zaštiti.

- Naši podaci, to ću istaći hiljaditi put, postali su bukvalno jedna od najvrednijih imovina i na nama svima, a posebno na povereniku i njegovoj službi je da ukazuju građanima da ukoliko ne bi svoj novac delili šakom i kapom na sve strane, dragocenosti, nakit, pa ne treba da daju ni svoje podatke - rekao je poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović.

Agnes Bodens iz OEBS-a navodi da je cilj da doprinosimo podizanju svesti građana o tome da imaju pravo na zaštitu privatnosti, ali i svesti javnih institucija, privatnih kompanija o načinu prikupljanja tih podataka.

Godišnje se zabeleži oko 300 pritužbi na zloupotrebu ličnih podataka. Ostao je upamćen primer kada je teretana tražila otisak prsta za članarinu. Nakon prijave i reakcije poverenika, teretana je prestala sa takvom praksom.

Ostavite komentar