Svaki 10. građanin Srbije je ŽRTVA ZLOUPOTREBE PODATAKA: Evo kako da se ZAŠTITIMO od ove POŠASTI
Godišnje se zabeleži oko 300 pritužbi, a kada se to desi građani u pomoć pre zovu policiju nego poverenika
Izvor: K1info/telegraf.rs
06/07/2023 > 09:28
podeli vest:
Svest građana o zaštiti ličnih podataka polako raste, ali su podaci sve ugroženiji, pokazuje istraživanje poverenika za zaštitu podataka o ličnosti i OEBS-a.
Većina i dalje ne razume sve mogućnosti zloupotreba, koje su zbog dominacije interneta i korišćenja veštačke inteligencije sve češće. Najugroženiji su najstariji i najmlađi.
Svaki deseti građanin bio je žrtva zloupotrebe. Kada se to dogodi, u pomoć pre zovu policiju nego poverenika.
Ime i prezime, adresa, JMBG, zdravstveni karton, bankovni račun... Iako se većina građana plaši da im kriminalci i prevaranti ne pristupe, o zaštiti se ne vodi dovoljno računa.
Slađana Brakus, izvršna direktorka TMG Insights Kantar, kaže da veliki procenat građana, njih 80 posto, smatra da je rizik od ugrožavanja, odnosno, zloupotrebe podataka o ličnosti donekle ili veoma visok.
- Sa druge strane manje od trećine smatra da su građani svesni ovog rizika - kaže ona, piše RTS.
Rizik je sve veći, upozorava poverenik. Podaci su sve ugroženiji, sve više nam ih uzimaju, sa našim znanjem ili bez njega. I to, gotovo na sve strane. Rizik uvećava ubrzana digitalizacija i korišćenje veštačke inteligencije. Zato se mora povećati svest o zaštiti.
- Naši podaci, to ću istaći hiljaditi put, postali su bukvalno jedna od najvrednijih imovina i na nama svima, a posebno na povereniku i njegovoj službi je da ukazuju građanima da ukoliko ne bi svoj novac delili šakom i kapom na sve strane, dragocenosti, nakit, pa ne treba da daju ni svoje podatke - rekao je poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović.
Agnes Bodens iz OEBS-a navodi da je cilj da doprinosimo podizanju svesti građana o tome da imaju pravo na zaštitu privatnosti, ali i svesti javnih institucija, privatnih kompanija o načinu prikupljanja tih podataka.
Godišnje se zabeleži oko 300 pritužbi na zloupotrebu ličnih podataka. Ostao je upamćen primer kada je teretana tražila otisak prsta za članarinu. Nakon prijave i reakcije poverenika, teretana je prestala sa takvom praksom.
Ostavite komentar