Vesti > Srbija

VUČIĆ U SUBOTICI: Završni radovi na staničnoj zgradi ŽELEZNIČKE STANICE, najavljen još jedan veliki projekat

Radovi na rekonstrukciji stanice počeli su u avgustu prošle godine, a odvijali su se u dve faze.

Izvor: K1info

03/10/2024 > 14:44

podeli vest:

VUČIĆ U SUBOTICI: Završni radovi na staničnoj zgradi ŽELEZNIČKE STANICE, najavljen još jedan veliki projekat
Foto: Tanjug printscreen


Predsednik Srbije Aleksandar Vučić stigao je u Suboticu vozom za testiranje brze pruge i obilazi završne radove na staničnoj zgradi Železničke stanice.

Vučić je, zajedno sa suprugom Tamarom, došao iz Novog Sada vozom za testiranje Nemačkih železnica, koji je na novoizgrađenoj deonici brze pruge išao 200 kilometara na sat.

Železnička stanica Subotica nalazi se u samom centru grada i podeljena je na dva dela: putnički i teretni, a ujedno predstavlja i čvorište na granici između Srbije i Mađarske.

Radovi na rekonstrukciji stanice počeli su u avgustu prošle godine, a odvijali su se u dve faze.

Prva faza obuhvatala je rekonstrukciju teretnih i putničkih terminala, kao i radove na zameni koloseka šest sporednih koloseka.

Rekonstruisano je ukupno 23 km koloseka i 113 skretnica, sa dužinom staničnih koloseka od 16 km i dužinom sporednih koloseka od sedam kilometara, uključujući i šest objekata, tri koja su bila  predviđena za rušenje i rekonstrukciju kao i tri novoizgrađena.

Foto: Tanjug printscreen

 

Projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd - Budimpešta predstavlja kapitalni projekat saradnje Kine i zemalja

Centralne i Istočne Evrope, a ujedno je i prvi projekat povezivanja kineske železničke tehnologije i opreme sa tehničkim specifikacijama interoperabilnosti železnica Evropske unije. 

Ukupna dužina pruge Beograd - Budimpešta je blizu 341,7 kilometara, povezuje Beograd i glavni grad Mađarske Budimpeštu, a 183,1 kilometar se nalazi na teritoriji Srbije.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da će sa ambasadorom Kine u Srbiji Li Mingom razgovarati o izgradnji banatske pruge od Pančeva do Subotice.  

- Rekao sam našem prijatelju Li Mingu, da rešimo pitanje finansiranja banatske pruge od Pančeva preko Opova, Zrenjanina, Miloševa pa ćemo da produžimo do Kikinde, ali i da skrenemo kod Čoke prema Subotici. Time bi smo spojili Severnu Bačku i Srednji Banat sa Beogradom, sa Južnim Banatom i Beogradom. I nije nam to ni preskupo, imajući u vidu stanje naših javnih finansija - rekao je Vučić tokom test vožnje na novoj deonici brze pruge od Novog Sada do Subotice.

Foto: Tanjug printscreen

 

On je rekao da smatra da je ta pruga čak i bolje urađena nego Beograd - Novi Sad.

- Voz sada ide 200 kilometara na sat.  Zato što su ovu prugu bolje radili,  nego čak Beograd-Novi Sad, nećete čuti buku. Ovo sada što čujete je test voz.  Zato vi čujete nešto. Inače, da idemo vozom kakav je Soko ne biste  ništa čuli - rekao je Vučić. 

On je naglasio da se na 80 kilometara pruge razvija brzina od 200 kilometara na sat, a na svega 28 km se ide sporije i da je urađeno 12 stanica: Novi Sad, Sajlovo, Rumenka, Kisač, Zmajevo,  Stepanovićevo, Vrbas, Mali Iđoš, Žednik, Subotica, Bačka Topola, Naumovićevo. 

- U stanicu Subotica je uloženo 55 miliona dolara, a u stanicu Novi Beograd će biti uloženo 40 miliona dolara - naveo je Vučić.

Govoreći o kapitalnim ulaganjima, Vučić je rekao da nam je problem nivo deficita, jer imamo tolika ulaganja da ljudi iz MMF-a kažu da proporcionalno veličini i proporcionalno snazi budžeta Srbija ima ubedljivo najveća kapitalna ulaganja.

- To već postaje problem. Muku mučimo sa deficitom koji ne sme da pređe tri odsto.  A nemojte da smetnete sa uma, da mi sad imamo tri-četiri godine obaveze i za Rafale. To su ogromne obaveze, to su ogromne promene u zemlju, ali gledaćemo da to sve završimo. Zbog Ekspa ne smemo da zabrljamo, jer smo previše počeli. Ne smemo da potrošimo previše, a moramo da završimo sve glavno - poručio je Vučić.

Foto: Tanjug printscreen

 

On je ocenio da je veoma teška godina, ali da je Srbija uradila velike stvari.

- Ja se nadam veoma dobrim i važnim vestima u narednih 48 sati, ali ne smem ništa nikome da kažem. Saznaćete u petak uveče ili subotu ujutro - rekao je Vučić.

On je naglasio da je veoma važno da se podignu manje opštine kao što su Novi Bečej, Žitište, Sečanj te u Južnom Banatu poput Plandišta i Alibunara, kao i da se podigne Bela Crkva.

- Razmišljali smo i o mostu preko najšireg dela Dunava, koji spaja dva dela Srbije, a to je most Bela Crkva-Ramska tvrđava. Tada bi se od Vršca do Velikog Gradišta bilo oko 15 km vožnje - rekao je on i dodao da bi to mnogo značilo i za turiste i za sve ali sada nema para za to i da se ne može sve uraditi.

Naveo je i da je pitanje kada će biti rekonstruisana pruga Vrbas-Sombor, koja nam je prema njegovim rečima veoma potrebna.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da ugovoren deo od Bačkog Brega do Sombora, na šta je Vučič u šali rekao "sve si rešio samo pare nisi našao".

 

Ostavite komentar