HITAN DOPIS DIREKTORIMA ŠKOLA Zaposleni nemaju pravo na zaradu u ovom slučaju
Ministarstvo prosvete podseća na odredbe zakona o štrajku i minimumu procesa rada
24.01.2025
SrbijaSnežana Anđelić je analizirala emocionalne i psihološke reakcije najmlađih na društvene i političke turbulencije
podeli vest:
Psiholog Snežana Anđelić gostovala je u emisiji "Uranak" na televiziji K1, gde je govorila o uticaju štrajkova i blokada na decu.
Tokom razgovora, Anđelić je analizirala emocionalne i psihološke reakcije najmlađih na društvene i političke turbulencije.
- U svakoj kriznoj situaciji, moramo da razmišljamo kako da deci osiguramo stabilnost. Škole imaju mogućnost da skrate časove, ali pravo deteta na obrazovanje i sigurnost mora biti prioritet, zbog čega škola ne prekida svoj rad. Umesto uobičajenog nastavnog programa, vreme u školi može biti posvećeno deci – kako bi se razmotrilo kako ona procesuiraju trenutna dešavanja, te da se razgovara o temama poput demokratije i različitosti. Škole ne treba da zaustavljaju rad, već da se posvete deci i pomognu im da razumeju situaciju u kojoj se nalazimo - istakla je psiholog i dodala:
- Moramo da shvatimo da deca imaju svoja prava i da niko ne sme da manipuliše njima niti da ih zloupotrebljava u političke, verske ili bilo koje druge svrhe. Konvencije o pravima deteta postoje upravo zato što smo u prošlosti svedočili velikim manipulacijama decom. Postoje brojni kreativni načini za rad s decom. Međutim, u Srbiji kao da živimo u crno-belom svetu – ili ste za proteste ili protiv njih. To je nešto što ne sme da se dešava u demokratskim društvima.
Ministarstvo prosvete podseća na odredbe zakona o štrajku i minimumu procesa rada
24.01.2025
SrbijaMesarovićeva je ocenila da upravo opozicioni lideri zagovaraju ono što se dešava na ulicama jer oni, kako je rekla, pozivaju da se obustavi
24.01.2025
PolitikaOna je opisala i svoje iskustvo iz prakse.
- Radila sam u Gazi, gde smo razvijali programe kako bismo decu učili šta je tolerancija i prihvatanje različitosti. Nažalost, to nedostaje našem obrazovnom sistemu, zbog čega smo demokratski nepismeni. Ova situacija mogla je biti iskorišćena na kreativan način – deci je moglo biti omogućeno da pišu svoje poruke i slogane, da izraze svoje misli i osećanja. Decu treba učiti kako da misle, da razumeju različitosti i da kroz dijalog rešavaju izazove - objasnila je psiholog.
Ona je objasnila i kako je prekršena Konvencija o pravima deteta.
- Odlukom da deca ne idu u školu prekršena je Konvencija o pravima deteta, jer svako dete ima pravo na obrazovanje, bez obzira na okolnosti u kojima se nalazi. Da smo bolje upoznati sa pravima deteta, ova tema ne bi bila političko pitanje, već pitanje prava i potreba deteta - istakla je psiholog.
Kaže i da je dosta roditelja pružilo podršku studentima i prosvetnim radnicima tako što su deci onemogućili odlazak u školu, uz obrazloženje da škole nisu bezbedne.
- Volela bih da znam šta ta tvrdnja konkretno podrazumeva i na osnovu čega se smatra da deca nisu bezbedna u školi. Učitelji, nastavnici i školski sistem imaju obavezu da pruže bezbednost i sigurnost svakom detetu. Roditelji bi trebalo da dobiju jasnu poruku da škola radi i funkcioniše, možda uz prilagođeni plan i program, ali škola mora ostati sigurno mesto za decu - rekla je i dodala:
- Kada roditelji deci šalju poruku da škola nije bezbedno mesto, zapravo stvaraju dodatni problem. Deca dobijaju signal koji može narušiti njihov osećaj sigurnosti. Na Bliskom istoku, gde sam radila u mnogo težim kriznim situacijama, uvek se borimo da škola ostane sigurno mesto - neutralno, nepristrasno i posvećeno isključivo deci. Čak i kada ništa drugo ne funkcioniše, škola mora biti simbol sigurnosti i stabilnosti - istakla je psiholog.
Foto: Shutterstock
Prema njenim rečima stvorili smo mentalni haos deci.
- Vlada je prekršila Konvenciju UN time što je ranije uvela raspust. Ne možete jednostavno bežati od problema tako što ćete produžiti raspust – to se ne sme raditi. S druge strane, roditelji su napravili sličnu grešku, ne dozvoljavajući deci da idu u školu. Na taj način kreiramo deci mentalni haos. Poenta je da, bez obzira na krizu – bila ona politička, ekonomska ili ratna – moramo ostati pribrani i stvoriti stabilnost za decu. Njihov balans i sigurnost moraju biti prioritet, jer svaka kriza, koliko god teška bila, ne sme ugroziti mentalno zdravlje i razvoj dece - istakla je psiholog, i zaključila:
- Moramo razumeti šta sve utiče na decu, jer haos koji se stvara ima destabilizujući efekat na njih. Deca trebaju stabilno okruženje kako bi se pravilno razvijala i nosila s izazovima. Oni školu mogu da shate kao mesto koje ne može u budćnosti da im donese ništa dobro. Uneli smo to kod mladih, da će misliti da se stvari rešavaju haotično, da su nesigruni i da ne mogu da se oslone, da su odrasli ti koji se bore za njih, a da oni treba da budu deca. Deci smo dali jedan model razjedinjenosti, nepoštovanja, ne uvažavanja različitosti, različitog mišljenja - rekla je ona.
BONUS VIDEO:
Radnici su otvorili svoje lokale, ljudi pazare u prodavnicama, a i većina kafića radi normalno
24.01.2025
SrbijaŽeljko je postavio pitanje na svom Instagram Storiju
22.01.2025
CelebrityPredsednik je rekao da će razmisliti da da odlikovanje profesoru Jovine gimnazije koji je držao čas u nemogućim uslovima.
21.01.2025
PolitikaPredsednica Vlade Srbije istakla da će sledeće nedelje zatražiti da zaseda skupštinski odbor za prosvetu i obrazovanje
17.01.2025
Politika
Ostavite komentar