Slobodno vreme > Tehnologija

REVOLUCIJA - u Švedskoj počinje IZGRADNJA prvog ELEKTRIČNOG PUTA na svetu - on će puniti BATERIJE vozilima U POKRETU

Prva deonica se nalazi na auto-putu E20, koji od Stokholma na severoistoku ide preko Geteborga do Malmea na jugu

Izvor: K1info/mondo.rs

28/10/2023 > 13:56

podeli vest:

REVOLUCIJA - u Švedskoj počinje IZGRADNJA prvog ELEKTRIČNOG PUTA na svetu - on će puniti BATERIJE vozilima U POKRETU
Foto: Unsplash.com


U Švedskoj počinje izgradnja prvog trajnog električnog puta na svetu, koji će puniti baterije električnih vozila u pokretu.

Ta zemlja je prethodno već sprovela četiri pilot-projekta, odnosno konstruisala četiri privremene elektrifikovane deonice, uključujući i jednu u gradu Lundu.

Međutim, ova nova deonica puta u dužini od 21 kilometara će biti trajna. Tu elektrifikovanu saobraćajnicu gradi Trafikverkets - švedska uprava za saobraćaj, koja trenutno traži izvođače za taj projekt.

Trafikverket još uvek nije odabrao tehnologiju punjenja baterija, koju će primeniti u ovom revolucionarnom projektu, ali očekuje se će kompletno projektovanje i izgradnja biti završeni 2025. godine, posle čega će ubrzo saobaćajnica biti puštena u rad.

Tri opcije za ugradnju "struje" u kolovoz su u opticaju: nadzemne instalacije, prizemne električne šine na površini puta koje električnu energiju prenose putem vođice (nalik tramvajskoj troli) koja se nalazi ispod vozila ili induktivne zavojnice ugrađene u put koje struju do vozila prenose bežičnim putem.

Prva deonica koja će biti elektrifikovana nalazi se na auto-putu E20, koji od Stokholma na severoistoku, ide preko Geteborga, do Malmea na jugu. Sama elektrifikovana deonica se proteže između Halsberga i Erebroa, i namerno je odabrana pošto je to jedan od glavnih saobraćajnih koridora za komercijalni prevoz robe.

Foto: Pixabay.com

 

Švedski Tehnološki univerzitet Čalmers u martu je objavio studiju u kojoj se sugeriše da bi kombinacija električnih saobraćajnica (na 25 odsto najprometnijih nacionalnih i evropskih puteva) i kućnog punjenja električnih vozila prestavljala optimalno rešenje za prelazak na električna vozila.

U tom slučaju bi, prema tvrdanja naučnika, baterije u električnim vozilima mogle da budu znatno manje.

Ostavite komentar