Ono kad ti SRPSKA FIRMA odgovori na REKLAMACIJU, zadatkom iz Slagalice: Pokušajte vi OVO DA DEŠIFRUJETE
I dok se potrošači žale, na gotovo svaki drugi par obuće kupljene u Srbiji, trgovci ih uporno odbijaju
01.07.2023
ČuvarkućaProdavac ima zakonsku obavezu da postupi po reklamaciji i postupanje po toj svojoj zakonskoj obavezi ne sme da uslovljava potraživanjem JMBG
podeli vest:
Sve češće se mogu čuti pritužbe potrošača da su im trgovci prilikom reklamiranja robe, pored potrebnih podataka, tražili i jedinstveni matični broj građana (JMBG).
Većini taj zahtev probudi iznenađenost i sumnju, ali, kako kažu, uglavnom izdiktiraju prodavcu svoj JMBG jer nisu sigurni da li zaista taj podatak spada među obavezne prilikom reklamaranja oštećene robe.
Sa druge strane, ima i onih koji se usprotive takvom zahtevu i odbijaju da bez razloga daju svoje lične podatke. Ipak, tvrde oni, pojedini trgovci ostaju istrajni u tome da bez toga kupac ne može da uloži reklamaciju.
I dok se potrošači žale, na gotovo svaki drugi par obuće kupljene u Srbiji, trgovci ih uporno odbijaju
01.07.2023
ČuvarkućaEvo šta da radite ako trgovac odbija da vam izda garantni list
07.02.2023
ČuvarkućaMeđutim, kako su objasnili u udruženju za zaštitu potrošača "Efektiva", potrošači nemaju nikakvu obavezu da prilikom reklamacije određenje robe ostave svoj JMBG.
- Kad govorimo o reklamaciji, govorimo o ulaganju potrošačevog zahteva da mu se reši problem nesaobraznosti proizvoda (materijalni nedostaci stvari, neposedovanje osobina koje proizvod mora da ima čak i kad je tehnički ispravan), problem sa preplaćenom cenom, problem sa isporukom, problem sa neispunjavanjem usvojene reklamacije i sl. U tim zakonom predviđenim situacijama prodavac ima zakonsku obavezu da postupi po reklamaciji, i postupanje po toj svojoj zakonskoj obavezi ne sme da uslovljava potraživanjem JMBG broja od potrošača - istakli su oni.
Lista od 10 potrošačkih prava koja će vam sigurno zatrebati
26.01.2023
ČuvarkućaUdruženje za zaštitu portrošača "Efektiva" ukazuje na veliki problem sa propustima koji su se našli u Zakonu
27.01.2023
ČuvarkućaU Efektivi su objasnili i u kojim slučajevima vam trgovac može zatražiti JMBG..
- Međutim, reklamacija nije ona situacija u kojoj vi tražite nešto od prodavca zato što vam se roba koju ste kupili kod njega u radnji ne sviđa ili vam ne odgovara, pa biste da je zamenite ili da dobijete novac nazad. Zakon ovu situaciju uopšte ne reguliše, pa ste prepušteni poslovnoj praksi trgovca - rekli su oni i dodali:
- Mnogi potrošači i dan danas misle da je ovo reklamacija. Nije. To je tzv pokajanje potrošača, i tu je u Srbiji potrošač prepušten dobroj volji trgovca, osim u sledećim, zakonom regulisanim slučajevima: kada je stvar kupio na daljinu, kada je stvar kupio izvan poslovnih prostorija trgovca, kada je stvar kupio u poslovnom prostorijama trgovca, ali na rate i kada je uzeo kredit, kupio nešto na lizing, zaključio kakvu finansijsku pogodbu i sl.
Ukoliko vas trgovac uslovljava da donesete ambalažu u kojoj je artikal kupljen pozovete se na vaša zakonska prava
20.12.2022
ČuvarkućaGrađani prilikom reklamacije imaju velikih problema sa trgovcima koji odbijaju da poprave telefon iako je još uvek u garanciji. Šta učiniti
07.04.2023
ČuvarkućaInteres potrošača, države i trgovaca je da se mirnim putem rešavaju sporovi zato što se bitno smanjuju troškovi
16.03.2023
ČuvarkućaAdvokat tvrdi sa su sada, svi oni koji žele da kupovinu obave preko interneta, zaštićeniji nego ranije
18.06.2023
Srbija
Ostavite komentar