NBS upozorila građane: Velika prevara, na meti korisnici DINA KARTICE
Korisnici koji su već uneli podatke treba da što hitnije o tome obaveste banku koja im je karticu izdala
22.11.2022
HronikaBanke imaju pravo da klijentima zabrane pristup novcu, ukoliko njegovi lični podaci nisu u skorije vreme ažurirani
podeli vest:
Provukli ste karticu u prodavnici, ali je ona odbijena. Velika većina nas u prvi mah će pomisliti da na računu nema dovoljnu količinu novca, ali to ne mora biti jedini razlog.
Ako je novac na vašem bankovnom računu blokiran može biti da se niste izjasnili da li ste funkcioner ili ne, što je obavezno prema propisima Narodne banke Srbije (NBS).
Iako ogorčenim građanima nije jasno odkud banci pravo da nam uskrati pristup našem novcu, domaći stručnjaci objašnjavaju da im to omogućavaju upravo propisi NBS. U skladu sa Zakonom o sprečavanju pranja novca i finansiranju terorizma, koji je u našoj zemlji stupio na snagu 1. aprila 2018. godine, banke imaju obavezu da utvrde da li ste funkcioner, član uže porodice funkcionera ili bliski saradnik funkcionera.
Međutim, postavlja se pitanje da li banke iskorišćavaju baš sve načine da obaveste klijente o ovoj obavezi i šta ako obaveštenje nikada nije stiglo na vašu adresu?
Korisnici koji su već uneli podatke treba da što hitnije o tome obaveste banku koja im je karticu izdala
22.11.2022
HronikaRazlika u primeni roka zastarelosti postoji kod komunalnih usluga i kod banaka
03.11.2022
ČuvarkućaNašoj redakciji požalila se jedna besna Beograđanka koja skoro pola meseca nije imala pristup svojoj plati.
- Bila sam na putu kad mi je stigla poruka da mi je "legla" plata na račun. Kako smo išli na odmor u inostranstvo pomislila da je super što ću na računu imati novac, kako mi Srbi volimo da kažemo - za ne daj Bože - započinje svoju priču ogorčena Beograđanka i nastavlja:
- Kada smo se vratili u Srbiju otišla sam u supermarket, ali na kasi je moja kartica odbijena. Zamolila sam kasirku da pokuša još jednom jer sam znala da imam dovoljno sredstava na računu. I još jednom, i još jednom... ali ništa. To mi se nikada nije desilo, bilo mi je neprijatno, pa sam pozvala muža da dođe i izmiri račun. I dalje sam verovala da možda terminal u prodavnici ne radi, jer na raspolaganju imam celu platu.
Ali, kada se ista situacija dogodila i sutradan u drugoj prodavnici, naša sagovornica shvatila je da je vreme da ode do banke.
Nakon što je izložila svoj problem, dobila je odgovor "Ma vama je sigurno blokiran račun". Kako su joj objasnili, potrebno je da "osveži" podatke o računu, što zahteva NBS.
- Bila sam u šoku, jer zašto bi neko, pobogu, blokirao moj račun i zašto me niko nije obavestio? "Kolege su vam sigurno poslale mejl da će se to desiti ukoliko ne dođete u banku", rekle su mi. Bila sam ljuta i nije me mrzelo da proverim mail u kome nije bilo takvog obaveštenja. Nakon ubeđivanja da sam ja "sigurno izbrisala mail", proverila sam i inbox u aplikaciji mobilnog bankarstva, ali ni tamo ništa nisam pronašla. Iako sam označila da obaveštenja primam na mail, na aplikaciju i putem SMS poruke, u banci su očigledno odlučili da je dovoljno da me obaveste samo preko mail-a. Ako su i to uradili - besna je naša sagovornica.
Ona smatra da jedan mail nije dovoljan u današnje vreme da nekoga obavestiš da ćeš mu blokirati sav prihod.
- Odkud njima uopšte pravo da mi ograniče pristup mom teško zarađenom novcu? A sve što su me pitali je da li sam funkcioner, koliko će se novca "vrteti" na mom računu i u koje namene je otvoren. Zaista sramota u današnje vreme ovako se ponašati prema klijentima. Šta da mi je zaista zatrebao novac u inostranstvu, a nisam mogla da ga podignem?
A imaju li oni zaista pravo na to?
Predsednik potrošačkog udruženja Efektiva Dejan Gavrilović objasnio je da je potpisivanje izjave o tome da li je klijent banke funkcioner ili ne procedura koju je propisala NBS.
- Oni moraju da ažuriraju te podatke. Ipak, banka je ta koja treba da obavesti klijenta. Ne bi smeli da blokiraju račun, ako pre toga klijent nije obavešten da će se to desiti. Može se desiti da je banka u konkretnom slučaju poslala mail, ali da ga klijent nije primio. Iako je 21. vek i tehnologija je napredovala, svima nama se desilo da pošaljemo neki mail a da ga druga strana ne primi. Ovaj način obaveštavanja je zbog toga nezgodan. Najadekvatniji način bio bi uručivanje dokumenta Poštom, gde klijent treba da potpiše da je primio paket - objašnjava Gavrilović za K1info.rs.
Postepenim podizanjem referentne kamatne stope očekuje se da inflacija dođe do nekog "pika"
10.10.2022
ČuvarkućaNeophodno je da se vidi dokumentacija za svakoga posebno
29.10.2022
ČuvarkućaNa naše pitanje da li je jedan vid obaveštavanja, u ovom slučaju mail, zaista dovoljan naš sagovornik odgovara:
- Treba da obaveste klijenta, ali nemaju obavezu da ga "jure". Svakako da je uvek bolje obavestiti klijenta na dva ili tri načina. Ako nije bilo adekvatnog obaveštenja, ako je ono izostalo, u pitanju je propust banke i klijent ima pravo da potraži naknadu štete koju je pretrpeo - rekao je Gavrilović.
Stručnjaci su savetovali potrošače da odmah posle kupovine kopiraju ili skeniraju fiskalni račun
28.11.2022
ČuvarkućaOno što mnogi potrošači ne znaju jeste da su trgovci dužni da nam artikal prodaju po ceni koja se nalazi na rafu
10.11.2022
ČuvarkućaDomaći stručnjaci apeluju na najstarije da ne veruju trgovcima na reč i ne kupuju proizvode "po specijalnim cenama" jer su u pitanju prevare
09.10.2022
SrbijaUkoliko vas trgovac uslovljava da donesete ambalažu u kojoj je artikal kupljen pozovete se na vaša zakonska prava
20.12.2022
ČuvarkućaKolektiv JP “Zoološki vrt” iz Jagodine izrazio je iskreno saučešće porodici Marković, njegovim saradnicima i građanima Jagodine.
pre 16 minuta
SrbijaSrbija radi, Srbija se gradi, poručio je predsednik
pre 27 minuta
PolitikaZbog mučnog slučaja priveli su i direktorku škole, zbog sumnje da nije zaštitila decu
pre 41 minut
RegionPolicija u poteri za napadačima
pre 50 minuta
HronikaIz Uprave policije potvrdili su da je u toku uviđaj i da će se nakon veštačenja znati uzrok požara
pre 58 minuta
RegionOd 454.360 birača koji su glasali do 08.00 sati, 223.722 je glasalo u inostranstvu, od kojih je 4.227 glasalo putem pošte
pre 58 minuta
RegionRuska vojska se za sada nie oglašavala o ovom napadu
pre 1 sat
SvetSinoć je došlo do tragične eksplozije u stambenoj zgradi u kojoj je jedna osoba poginula, a četiri povređene
pre 1 sat
RegionOn mu se zahvalio za sve što je postigao za narod
pre 19 sati
SudbinePorodica, prijatelji, kao i stranačke kolege došli su da odaju poštu pokojnom Mrki
pre 20 sati
SudbineDani žalosti su nedelja 24., ponedeljak 25. i utorak 26. 11. 2024.
pre 23 sata
SudbineSrpski političar preminuo je u 64. godini od ciroze jetre
pre 23 sata
SudbineKomemoracija će biti održana u ponedeljak u Skupštini
23.11.2024
SudbineProšlo je 3 godine od smrti srpskog političarara, a njegova partnerka pevačica Ana Bekuta još uvek pati zbog gubitka
23.11.2024
SudbinePolitičar je iza sebe ostavio za suprugu Snežanu, dva sina i petoro unučadi
23.11.2024
SudbineBio je privatni preduzetnik i vlasnik kompanije Palma Poseduje televiziju „Palma plus“, kik-boks kluba Palmini tigrovi
22.11.2024
Sudbine
Ostavite komentar