Ekonomija

Kriza udarila i na HOT DOG - jedan od simbola Njujorka polako nestaje

Vlasnici kamiona sa hranom, poznati po pristupačnim cenama, imaju manje prostora za pomeranje cena u odnosu na restorane ili druge prodavce

Izvor: K1info/telegraf.rs

11/09/2022 > 17:38

podeli vest:

Kriza udarila i na HOT DOG - jedan od simbola Njujorka polako nestaje
Foto: Freepik.com


Kamioni sa hranom na kojima se prodaju viršle, perece i autentična jela stranih kuhinja, simbol su Njujorka. Međutim, otkako je cena namirnica skočila u nebesa usled rusko-ukrajinskog sukoba, krizu su na svojoj koži osetili i njujorški trgovci hranom.

Poslednji put kada je Adele Ibrahim otišao u lokalni veleprodajni objekat Costco, da napravi zalihe za svoj kamion sa hranom  - vratio se kući praznih ruku.

Ovako visoke cene Ibrahim nije video tokom sedam godina poslovanja.

- Razmišljam o podizanju cena od početka godine. Najmanje 25% za sve - kaže ovaj trgovac za Blumberg.

Kao jednom od više od 10.000 uličnih prodavaca u Njujorku, Ibrahimu nije strana konkurencija, ali dvostruki udar inflacije i manjka kancelarijskih radnika koji bi ujutru, pre posla, kupovali doručak - uzeli su danak.

Kancelarije u metropolitanskoj zoni Njujorka bile su popunjene samo 35% u avgustu, prema podacima Kastle Sistems-a. Tržište rada je tesno, cene gasa rastu, a troškovi hrane u SAD su porasli za 10,9% u odnosu na pre godinu dana. To je najveće povećanje od 1979. godine, pokazali su podaci Ministarstva rada, objavljeni prošlog meseca.

Foto: Pixabay.com

 

Vlasnici kamiona sa hranom, poznati po pristupačnim cenama, imaju manje prostora za "pomeranje" u odnosu na restorane ili druge prodavce. Oni pokušavaju da opstanu tako što traže jeftinije izvore sirovina, nove lokacije ili se okreću ugostiteljstvu, što je trend koji je počeo tokom pandemije, kada su se manifestacije održavale na otvorenom.

New York Food Truck Association (NYFTA), grupa koja predstavlja iznajmljivanje kamiona za prodaju hrane u Njujorku, pruža priliku svojm članovima da se oprobaju u keteringu, posebno onima koji nemaju prethodno iskustvo na velikim događajima.

- Prošle godine smo verovatno napravili 500 događaja - rekao je Ben Goldberg, predsednik NIFTA. 

Kako kaže, ove godine su na putu da ih bude hiljadu. Neki od kamiona sa hranom sada ostvaruju čak 75% svog prihoda od događaja i projekata.

Međutim i tu ima problema. Prevoz od i do lokacije košta,a osim toga, od 2007. godine odobreno je 1.350 dozvola za kamione sa hranom u Njujorku. Stotine  prodavaca je i dalje na "listi čekanja". Većina sada obnavlja svoje dozvole.

Foto: Freepik.com

 

Za razliku od potrošača, većina kamiona sa hranom ne kupuje svoje zalihe direktno u prodavnicama. Oni nabavljaju proizvode sa mesta kao što je Restaurant Depot. Međutim, čak ni ovi trgovci ne uspevaju da opravdaju svoju reputaciju - u vezi sa niskim cenama.

Primera radi, cena pakovanja flaširane vode Kirkland od 40 komada u Costco-u porasla je sa 1,89 dolara prošle godine na više od 4 dolara u maju.

 

 

Ostavite komentar