Vesti > Društvo

GDE ĆE IM DUŠA? Baki sa penzijom od 17.000 dinara UVALILI naddušek za više od 106.000 - i to BEZ UGOVORA

Baka Nadežda svakog meseca plaća ratu više od 4.400 dinara za proizvode koji su vraćeni trgovcu

Autor: N1

19/08/2022 > 19:17

podeli vest:

GDE ĆE IM DUŠA? Baki sa penzijom od 17.000 dinara UVALILI naddušek za više od 106.000 - i to BEZ UGOVORA
Foto: Pixabay.com


Sa penzijom od 17.000 dinara teško je izvodljivo platiti redovne račune, lekove i hranu, a kamoli prostirku i magnetni jastuk koji koštaju 106.670 dinara. Ta situacija je zatekla baku Nadeždu koja živi u okolini Zaječara. Iako nema svoj primerak kupoprodajnog ugovora, niti mogućnost da od kupovine odustane, Fond Pio joj od svake penzije skida 4.444,58 dinara.

- Ne znam ni kako je trgovac uopšte sklopio ugovor sa njom - pošto ona primerak nije dobila. A ne znam ni odakle trgovcu bakin JMBG, pošto kod nje ne stoji nijedan dokument, svi su kod mene, u mojoj kući - rekla je Nadeždina unuka Ana za N1.

Kako Ana kaže, trgovac je baku posetio u periodu između 4. i 9. jula, a ona je sa njim potpisala ugovor za kupovinu jastuka i naddušeka, bez pokazivanja i jednog ličnog dokumenta. Upravo zbog toga nije jasno na koji način je prodavac došao do Nadeždinog jedinstvenog matičnog broja koji je neophodan za ovu vrstu ugovora, po kojem Fond PIO automatski skida rate sa penzije.

Nadežda nije bila u mogućnosti da u roku od 14 dana odustane od kupovine jer bez ugovora nije znala ime firme od koje je kupila proizvode, niti je imala formular koji joj omogućava da robu vrati u roku od godinu dana.

Ana je svakodnevno zvala PIO Fond u Zaječaru kako bi saznala ko je prodavac robe i koje je preduzeće stavilo administrativnu zabranu na bakinu penziju. Informaciju da je administrativna zabrana stavljena od strane Eterna Vita DOO, dobila je tek 26. jula, više od 14 dana nakon kupovine. 

- Istog trenutka sam ih nazvala, objasnila im situaciju i pitala kako i na koji način da im vratim robu - navodi Ana.

Foto: Pexels.com

 

Potom su je uputili na pravnu službu, u kojoj su je saopštili da su ugovor i formular ostavljeni kod Nadežde. Posle kraće rasprave i Anine pretnje tužbom, pravnik je rekao da robu pošalju odmah, lepo upakovanu i da napismeno odustanu od kupovine, ali najkasnije do 29. jula jer posle toga idu na kolektivni godišnji odmor.

Istog trenutka je, kaže Ana, sastavila obrazloženje i dokument o odustanku od kupovine, baka je potpisla i istog dana poštom poslala po dva primerka obrazloženja i odustanka, zajedno sa upakovanom robom.

Reklamacija je odbijena uz obrazloženje da nije podneta u zakonskom roku od 14 dana.
- Trgovac je u dopisu kojim odbija reklamaciju naveo da proizvode koje sam im poslala mogu da preuzmem u središtu kompanije - na beogradskoj adresi - rekla je Nadeždina unuka.

Po preporuci policije, slučaj je prijavljen tržišnoj inspekciji i u procesu je.

Foto: Pixabay.com

 

Mladen Alfirović, pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kaže za N1, da je obrazac za odustanak od kupljene robe propisalo ministarstvo i izjava o odustanku mora biti na obrascu i nju trgovac potrošaču mora da da posebno ili se nalazi na poleđini ugovora. Teret dokazivanja da je formular uručen potrošaču je uvek na trgovcu.

Dodaje, da je dokazivanje da obrazac nije predat teško, ali ne i nemoguće, iako trgovci uvek nađu način da zaobiđu zakonska rešenja.

Epilog priče je da baka Nadeždina penzija svakog meseca umanjena za četvrtinu, a ona nema ni kupoprodajni ugovor, a ni naddušek i jastuk koji su vraćeni trgovcu.

Ostavite komentar